مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: تکریم و غبارروبی مساجد یک فرهنگ‌سازی‌ بسیار با ارزش است.
کد خبر: ۹۰۱۷۱۰۱
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
به گزارش خبرنگار بسیج به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، گفت: در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، غبارروبی مساجد از ۲۲ اردیبهشت ماه در سطح استان آغاز شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: آیین غبارروبی مساجد شب گذشته به‌صورت نمادین در مسجد حضرت علی‌ابن ابیطالب (ع) زاهدان برگزار که در این مراسم آیت‌الله سلیمانی، نماینده، ولی فقیه در استان نیز حضور داشتند.


وی ادامه داد: این آیین مساجد، به‌صورت نمادین در مسجد حضرت علی‌ابن ابیطالب (ع) زاهدان، مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، مسجد قدس اهل سنت اجرا شده است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه تکریم و غبارروبی مساجد یک فرهنگ سازی بسیار با ارزش است، افزود: این که مسلمانان به صورت دسته‌جمعی، به دور از ریا و با همکاری برادران و خواهران مؤمن مساجد را برای استقبال از ماه مبارک آماده می‌کنند، حرکت زیبایی است.

بزمانی با اشاره به اینکه غبارروبی مساجد هرساله با همکاری اعضای هیئت امنا و گروه‌های مختلف مردم در دهه سوم ماه پرفیض شعبان انجام می‌شود، افزود: در سطح استان بیش از چند هزار مسجد وجود دارد که از مردم درخواست داریم، به همه این مساجد به خصوص در این ایام مبارک، توجه داشته باشند.
ارسال نظرات