با حضور معاون رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی:

پروژه 3 هزار راسی دام سبک مولد افتتاح شد

پروژه های مزرعه 3 هزار راسی دام سبک و پرورش شتر با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزیر کشاورزی افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۱۷۱۰۷
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری  بسیج، پروژه های " مزرعه 3 هزار راسی دام سبک مولد (گوسفند و بُز) پُر تولید و پرورش شتر با حضور ،حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی محلاتی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین محمود حجتی، وزیر جهاد  کشاورزی و مهندس محمدرضا اسکندری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر ،صبح امروز سه شنبه 25 اردیبهشت ماه 1397 در شهرستان ورامین افتتاح شد.

براساس این گزارش پروژه مزرعه 3 هزار راسی دام سبک مولد ( گوسفند و بُز) پُر تولید و پرورش شتر که از حیث وسعت و تکنولوژی  به کار رفته ، برترین واحد پرورش دام سبک، در سطح کشور می باشد با سرمایه گذاری بالغ بر 115 میلیارد ریال و اشتغال مستقیم 60 نفر و غیر مستقیم 150 نفر و پیش بینی تولید  ( بعد از تکیمل ظرفیت) روزانه 115 تن شیر بُز ( 5 هزار تن در سال) و 6 هزار راسی برّه و بزغاله مولد اصلاح نژادی و 50 نفر شتر در سال افتتاح می شود.

 مساحت کل پروژه 28 هکتار می باشد که شامل 13 سالن به مساحت 13 هزار متر مربع شامل یک سالن شیر دوشی با ظرفیت۴۲*۲ واحد بُز دوش ( بزرگترین واحد بُز دوشی کشور) 2 سالن پرورش بزغاله ، 9 سالن پرورش دام های مولد و یک سالن پرورش شتر می باشد.

شایان ذکر است؛ پروژه ­های مذکور توسط سازمان اقتصادی کوثر سرمایه گذاری شده و متعلق به شرکت تولیـدی اجداد سپیـدان کوثر و مجتمع کشت و صنعت اشراق از شرکت­های تابعه گروه سرمایه ­گذاری کشاورزی کوثر وابسته به سازمان اقتصادی کوثر می ­باشد که در سال حمایت از کالای ایرانی و در راستای اهداف و سیاست­ های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در مناطق کمتر توسعه ­یافته به بهره ­برداری رسید.

ارسال نظرات