خبرهای داغ:
رییس کمیته جمع‌آوری کنگره 3 هزار شهید قزوین:

پایگاه خط سرخ مهمترین منبع اطلاعات شهداست

پایگاه اینترنتی خط سرخ مهمترین منبع اطلاعات شهدا برای اجرای برنامه‌های اولین اجلاسیه ستاد کنگره 3 هزار شهید استان قزوین است.
کد خبر: ۹۰۱۷۱۱۳
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، در آستانه‌ برگزاری اولین اجلاسیه ستاد کنگره 3 هزار شهید استان قزوین، جلسه کمیته جمع‌آوری کنگره 3 هزار شهید استان قزوین با حضور غلامرضا حقایق‌پور رییس و سایر اعضای این کمیته برگزار شد.
در این جلسه حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و رییس کمیته جمع‌آوری کنگره 3 هزار شهید قزوین گفت: جمع‌آوری آثار شهدا و دیدار با جامعه ایثارگران از مهمترین فعالیت‌های کمیته جمع‌آوری کنگره 3 هزار شهید استان قزوین است که اعضا در راستای اجرایی شدن آنها باید از همه‌ی ظرفیت‌ها و امکانات دستگاه‌ها استفاده کنند.
رییس کمیته جمع‌آوری کنگره 3 هزار شهید استان قزوین با اشاره به جمع‌آوری آثار شهدا افزود: این مهم در دیگر کمیته‌های کنگره انجام می‌شود که مسوولان مربوطه بایستی این آثار را با استانداردهای بین‌المللی نگهداری کنند تا از بین رفتن آنها جلوگیری شود.
وی گفت: تماس فیزیکی با آثار شهدا موجب از بین رفتن آنها می‌شود به همین دلیل بنیاد استان قزوین طرح دیجیتالی کردن این آثار را انجام داده است.
این مسوول افزود: اگر محققان و پژوهشگران بخواهند کار فرهنگی تولید کنند می‌توانند با بهره‌گیری از آثار شهدا، تولیدات موثری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خلق نمایند.
حقایق‌پور با بیان اینکه آثار شهدا در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به روش‌های استاندارد نگهداری می‌شود، گفت: انتظار داریم این اسناد که در نهادهای مربوطه جمع‌آوری و محافظت می‌گردد براساس این استانداردها باشد.
رییس کمیته جمع‌آوری کنگره 3 هزار شهید استان قزوین با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بایستی همیشگی باشد، افزود: باید فعالیت‌های فرهنگی دستگاه‌های اجرایی در نهادینه کردن این فرهنگ مداوم باشد و مختص به زمان خاصی نباشد.
وی گفت: برای انجام دیدار با جامعه ایثارگران بایستی کمیته ویژه‌ای تشکیل شود تا این دیدارها با نظم و یکپارچگی بیشتری صورت گیرد.
این مسوول گفت: در راستای برگزاری کنگره باید پایش آمار اسمی شهدا صورت گیرد تا مشکلات آماری دستگاه‌های مختلف استان برطرف شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: آمار شهدای بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین براساس شهدایی است که پرونده‌ آنها در این استان است و این نهاد در حال خدمت‌رسانی به آنها می‌باشد.
حقایق‌پور با اشاره به پایگاه اینترنتی خط سرخ گفت: این پایگاه مهمترین منبع اطلاعات شهدا برای اجرای برنامه‌های اولین اجلاسیه ستاد کنگره 3 هزار شهید استان قزوین است.
وی افزود: قزوین اولین استانی است که چنین پایگاهی را با هدف اطلاع‌رسانی اطلاعات شهدا در کشور راه‌ندازی کرده است.
رییس کمیته جمع‌آوری کنگره 3 هزار شهید استان قزوین افزود: هر کمیته‌ای که می‌خواهد برنامه‌ای در راستای کنگره 3 هزار شهید برگزار کند می‌تواند از پایگاه فوق، اطلاعات مورد نظر خود را بردارد.
در این نشست، رییس کمیته جمع‌آوری کنگره 3 هزار شهید استان قزوین به تشریح فعالیت‌های کمیته و میزان و نحوه‌ی جمع‌آوری آثار شهدا پرداخت.
همچنین اعضای کمیته نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص فعالیت‌ها بیان کردند.
1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها