فرمانده سپاه بیجار در دیدار با حمدالله کریمی گفت: انتخاب مدیران جهادی و انقلابی راه نجات مشکلات شهرستان بیجار با قدمت تاریخی و فرهنگی بالا است.
کد خبر: ۹۰۱۷۱۳۰
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، صبح امروز نماینده مردم بیجار به همراه فرماندار با حضور در دفتر فرمانده سپاه با وی دیدار و گفت و گو کردند.

سعید شعبانی در این دیدار با اشاره به مشکلات شهرستان بیجار بر نظارت بیشتر بر انتصاب مدیران جهادی و انقلابی با توجه به مشکلات فراوان شهرستان بیجار به ویژه در زمینه اقتصادی تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه مردم شهرستان بیجار در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تقدیم ۴۵۰ شهید والامقام دین خود را به نظام ادا کرده اند، گفت: زیبنده این شهرستان نیست که بعد از چهل سال از گذشت انقلاب از داشتن کمترین امکانات رفاهی و اقتصادی محروم باشند.

فرمانده سپاه بیجار ادامه داد: در حال حاضر مهاجرت ناشی از بیکاری حادترین مشکل این شهرستان است که نیازمند عملیات اورژانسی فوری جهت ترمیم این مشکل است.

شعبانی تصریح کرد: امیدواریم با امضای تفاهم نامه ایجاد زنجیره فولاد درشهرستان بیجار زمینه اشتغالزایی جوانان این شهرستان در کوتاه مدت و دراز مدت فراهم شود.

وی تاکید کرد: با توجه به مشکلات فراوان شهرستان بیجار مدیرانی باید در عرصه کار باشند که برای رفع مشکلات مردم سر از پا نشناسند و کار جهادی انجام دهند.

فرمانده سپاه بیجار به فعالیت‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی توسط سپاه در ۴۲ روستای دهستان سیاه منصور اشاره کرد و بیان داشت: یکی از عمده‌ترین هدف‌های این فعالیت تثبیت جمعیت روستایی و مهاجرت معکوس از شهر به روستا جهت رونق دامپروری و کشاورزی در منطقه است.

شعبانی افزود: تجمیع اعتبارات و تشکیل صندوق‌های مردم یاری یکی برنامه‌های سپاه جهت کمک به محرومان و ایجاد شغل برای افراد بیکار است.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات اجتماعی ناشی از بیکاری و فقر در مناطق حاشیه‌ای شهر، اعلام کرد: مدیران ما باید با برنامه ریزی توجه بیشتری به این مناطق داشته باشند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند سپاه بیجار در راستای محرومیت زدایی و ایجاد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی گفت: سپاه پاسداران در طول ۴۰ سال از عمر انقلاب امتحان خود را پس داده است و نقش موثر آن برای دوست و دشمن آشکار است.

وی تصریح کرد: با توجه به مهاجرت مردم و رشد منفی جمعیت در شهرستن بیجار باید به فکر ایجاد بنگاه‌های زودبازده و کوچک اقتصادی در شهرستان باشیم.

کریمی تاکید کرد: بار‌ها هم این جمله را تکرار کرده ام شهرستان بیجار مدیران بله قربان گو نمی‌خواهد بلکه مدیرانی جهادی و انقلابی می‌خواهد که برای رفع مشکلات مردم شب و روز نشناسند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به امضای تفاهم نامه ایجاد زنجیره فولاد در استان کردستان، اعلام کرد: یکی از این پهنه‌ها در شهرستان بیجار با وسعت هزار و ۱۱۲ کیلومتر مربع است که در مرحله شناسایی دوازده محدوده امید بخش مشخص شده و از این میزان ۶ محدوده موثر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: با راه اندازی زنجیره فولاد در شهرستان بیجار زمینه تعداد زیادی از جوانان بیکار شهرستان بیجار فراهم می‌شود.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات