خبرهای داغ:

تبادل تجربیات بین ایران و ژاپن برای افزایش کارآفرینی در حوزه زنان

معاون رییس جمهور گفت: در جلسه مشترکی که با نخست وزیر ژاپن داشتم وی بر برقراری پیوندهای قوی برای تبادل تجربیات بین زنان ایرانی و ژاپنی تاکید داشت.
کد خبر: ۹۰۱۷۱۳۴
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

به گزارش بسیج زنان جامعه کشور خبرگزاری بسیج، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در همایش چالش های کارآفرینی زنان در ایران و ژاپن که در تالار حکمت کتابخانه ملی برگزار شد، اظهار کرد: امروز یک نشست کاربردی برای تبادل تجربه بین ایران و ژاپن در موضوع بسیار مهم کارآفرینی زنان برگزار شده است که حاصل چندین ماه کار مطالعاتی بر روی حدود 200 کارآفرین زن ایرانی و تعداد قابل توجهی زن کارآفرین ژاپنی است که امروز برای تعریف یک نقشه راه برای همکاری آینده گردهم آمده ایم.
وی افزود: موضوع کارآفرینی برای زنان از مسائل مهم دولت دوازدهم است زیرا جمعیت قابل توجهی از زنان کشور که حدود 27 درصد جمعیت زنان می شود، تحصیلات دانشگاهی دارند و در تقریبا همه رشته های دانشگاهی زنان بر مردان پیشی گرفته اند؛ این مسئله نشان دهنده همت زن ایرانی و سیاست گذاری درست جمهوری اسلامی ایران در حوزه زنان است.
ابتکار با تبریک قهرمانی تیم فوتسال و کاراته زنان ایران در مسابقات آسیایی ادامه داد: یقینا همت و تلاشهای این زنان سبب تحولات و پیشرفت زیادی در کشور خواهد شد و امیدواریم در حوزه های تخصصی و با رعایت پارایم اسلامی برای اشتغال زنان اقدام کنیم.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رئیس جمهور خاطر نشان کرد: هنوز در بسیاری از استانها نرخ بیکاری دختران فارغ التحصیل دانشگاه ها نسبت به مردان بالاتر است بنابراین برای اشتغال و کارآفرینی آنها باید تلاش بیشتر کرد. یک هدف گذاری مهم ما زنان روستایی هستند زیرا آنها نیز می توانند در زمینه های مختلف شغلی و کارآفرینی موفق باشند.
وی بیان داشت: 75 درصد تولیدکنندگان صنایع دستی کشور را زنان تشکیل می دهند و با توجه به زیرساختهایی که در کشور وجود دارد زمینه کار در فضای مجازی برای زنان نیز افزایش یافته است و تلاش داریم از این فضا برای بازاریابی کالاهای زنان ایرانی استفاده کنیم.
ابتکار با بیان اینکه ژاپن در حوزه کارآفرینی برای زنان تجربیات خوبی دارد، گفت: یکی از جهتگیری های خوب ما در آینده برگزاری استارتاپ های مشترک در زمینه کسب و کارهای زنان با این کشور است که می تواند برای هردو کشور مفید باشد.
وی ادامه داد: حاصل این پژوهش مشترک به توان افزایی زنان ایرانی و ژاپنی کمک می کند و در جلسه مشترکی که با نخست وزیر ژاپن داشتم وی بر برقراری پیوندهای قوی برای تبادل تجربیات بین زنان ایرانی و ژاپنی تاکید داشت.
ابتکار اضافه کرد: این کار یک اقدام عملی مشترک مطالعاتی است که می تواند برای بهبود شرایط کسب و کار باشد و تجربه ای از همکاری های منطقه ای محسوب شود و ما مبنای این معادلات و همکاری ها را بهبود شرایط زنان، خانواده ها و کودکان می دانیم.
وی بیان داشت: مسئله توانمندسازی زنان به مبانی اولیه ای برمی گردد که مسئله مهم آن صلح و امنیت جهانی است، به خصوص در منطقه ای که تاریخچه نه چندان روشنی از دخالتها و جنگها، اقدامات زورمدارانه و تلاش برای برهم زدن یک جانبه توافقی مثل برجام که برای بهبود شرابط منطقه موثر است، به خود دیده است.

معاون رییس جمهور گفت: باید همکاری ها را به سمت تفاهم و ارتقای سطح مناسبات و مقابله با خشونت و افراط گرایی ببریم.

 

ارسال نظرات