خبرهای داغ:
مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود گفت: طلاق در بُعد فردی باعث احساس گناه، مشکلات مالی برای زنان، مشکلات اخلاقی و روانی، انزوای اجتماعی و از دست رفتن فرصت‌های مطلوب ازدواج می‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۷۱۶۵
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد ابراهیمی در کارگاه آموزش خانواده در شاهرود اظهار کرد: بیکاری مردان، فقر، اشتغال زنان، اختلاف فرهنگی و طبقاتی، فساد و فحشا، اعتیاد، ازدواج اجباری و ثروتمند شدن ناگهانی مردان، سطح تحصیلات؛ عدم درک متقابل زوجین، دخالت اقوام، سوء ظن، ازدواج احساسی از علل اصلی طلاق محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه ۵۰ درصد طلاق‌ها در پنج سال ابتدایی زندگی انجام می‌شود، عنوان کرد: تعدیل نکردن اخلاق توسط زوجین، ناتوانی در حل مشکلات و معضلات زندگی مشترک و دخالت خانواده‌ها از مهمترین دلایل اختلافات است.
ابراهیمی، در ادامه به مشکلات فردی و اجتماعی طلاق پرداخت و یادآور شد: طلاق در بُعد فردی باعث احساس گناه، مشکلات مالی برای زنان، مشکلات اخلاقی و روانی، انزوای اجتماعی و از دست رفتن فرصت‌های مطلوب ازدواج می‌شود.
وی اعتیاد را یکی از مشکلات اجتماعی طلاق عنوان کرد و افزود: افرادی که طلاق را تجربه کرده اند ناخودآگاه بیشتر به سمت مواد مخدر و اعتیاد گرایش دارند و همین امر باعث مشکلاتی مانند سرقت در مردان و فحشا در زنان می‌شود.
مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین افزایش فرزند طلاق، احساس سرخوردگی و خودکشی را از دیگر عوامل اجتماعی طلاق در جامعه مطرح کرد و گفت: افزایش زنان مطلقه و هوس بازی برخی مردان باعث ایجاد خیانت در روابط زوجین می‌شود که در نهایت موجب افزایش این آمار می‌شود.
ابراهیمی خاطر نشان کرد: امیدواریم با برگزاری کارگاه‌های آموزش خانواده و آموزش زوج‌های جوان در مراحل قبل و بعد از ادواج شاهد پائین آمدن آمار طلاق در جامعه باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها