فرمانده سپاه ناحیه جواد الائمه (ع) :

سازش پذیر نبودن با باطل جز مسائل اساسی مدیریت کشور است

فرمانده سپاه ناحیه جواد الائمه (ع) گفت: رهبر معظم انقلاب سازش پذیری کامل و نزدیکی ایران و آمریکا را با توجه به ماهیت نظام سیاسی دو کشور، غیرممکن می داند.
کد خبر: ۹۰۱۷۱۶۹
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سرهنگ پاسدار علی کوه خیل فرمانده سپاه ناحیه جواد الائمه (ع) محمد شهر گفت: بررسی سند برجام در مجلس با وسواس خاصی دنبال شد و بعد از زمانی طولانی تصویب شد و برای تایید نهایی برای رهبر معظم انقلاب ارسال شد.

 سازش پذیری با آمریکا غیرممکن است

سرهنگ علی کوه خیل گفت: رهبر انقلاب نیز با لحاظ قرار دادن شروطی اجرای آن را بلامانع دانستند، قبل از هر چیز بررسی دقیق و موشکافانه دستگاه های نظارتی و ایجاد اختلاف دیدگاه ها و حاشیه هایی در این ارتباط، می‌تواند به دولت های طرف قرار داد بیاموزد که ایرانیان چشم بسته آن را تایید نکرده اند و استقلال و عزت ایران مهم تر از توافق است.

وی افزود: اما تصمیم گیری در ارتباط با سند برجام، یکی از مهم ترین و سخت ترین امتحان برای دولت و دستگاه دیپلماسی کشور در سال های اخیر بوده که هر نوع پاسخ به آن، اعم از مثبت یا منفی، پیامدهایی برای جامعه امروز و فردای ایران دارد، بنابراین حساسیت به خرج دادن و طولانی شدن روند بررسی سند برجام در ایران به دلیل سرنوشت ساز بودن این سند بوده و کاری بس منطقی و عقلانی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: نامه رهبر معظم انقلاب به ریاست جمهوری ایران در رابطه با قبول مشروط متن برجام، ابعاد مختلفی دارد که باید مدنظر قرار گیرد، قبل از هر گونه اظهارنظر در این رابطه لازم است حساسیت و تصمیم ساز بودن موضوع برجام از یک طرف و جایگاه رهبر انقلاب و وظایف این نهاد در قانون اساسی ایران لحاظ شود.

سرهنگ علی کوه خیل گفت: طبق اصل 110 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تعیین سیاست های کلی نظام، نظارت بر حسن اجرای این سیاست ها، تنظیم روابط میان قوای سه گانه از وظایف نهاد رهبری است.

وی یادآور شد: اجرایی کردن سند برجام از طرف ایران و عدم نظارت کافی ایران بر اقدامات طرف غربی در این رابطه با توجه به سوابق روابط ایران و غرب و به ویژه آمریکا بعد از انقلاب اسلامی از یک طرف و خلف وعده و موضع گیری های خصمانه ای که کشورهای غربی در قالب های مختلف با ایران داشته اند، تا حدودی غیرمنطقی به نظر می رسد.

سرهنگ علی کوه خیل گفت: رهبر معظم انقلاب سازش پذیری کامل و نزدیکی ایران و آمریکا را با توجه به ماهیت نظام سیاسی دو کشور، غیرممکن می دانند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار