امام جمعه موقت تهران:

تحریم‌ها و تهاجمات دشمن هزینه استقلال‌طلبی ایران اسلامی است/ جزیره قشم، کانون فعالیت های فرهنگی

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در یادواره شهدا در مسجدالنبی(ص) شهر قشم گفت: شهدای مدافع حرم سه مدال مهاجر فی سبیل‌الله، مجاهد فی سبیل‌الله و انصارالله را برگردن دارند.
کد خبر: ۹۰۱۷۱۹۰
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان هرمزگان به نقل از پایگاه خبری امامت قشم سیداحمد خاتمی در یادواره شهدا در مسجدالنبی(ص) شهر قشم اظهار داشت: شهدای مدافع حرم سه مدال مهاجر فی سبیل‌الله، مجاهد فی سبیل‌الله و انصارالله را برگردن دارند.

 وی با تاکید بر این که ارزش والای شهید و شهادت هرگز کمرنگ نخواهد شد، افزود: شهدا محبوب همگان هستند و تجلیل از شهدا یک هنجار ملی است، چراکه همه دوستدار شهدا هستند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: جزیره قشم با مدیریت امام جمعه شهرستان کانون فعالیت‌های فرهنگی است و این مسئله بیانگر تلاش روحانیون به‌ ویژه امام جمعه شهرستان بعنوان مدیر دینی شهر است و تمام مسؤولان باید با امام جمعه هماهنگ باشند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اهداف برگزاری یادواره شهدا ابراز داشت: هدف از این مجالس، رهروی راه شهداست و این یادواره‌ها، مجلس بیعت با شهیدان است.

وی با تاکید بر این که باید در عرصه‌های مختلفی نظیر معنویت و بیعت مجدد با نظام اسلامی با شهدا تجدید پیمان کرد گفت: معنویت وصف‌ناپذیر موجود در جبهه حق علیه باطل را باید برای جامعه یادآور شد زیرا امروزه جامعه به شدت نیازمند تقویت معنویت است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد:  تمام شهدا مدافع نظام اسلامی بوده‌اند؛ اگر شهدای مدافع حرم نبودند باید با داعش در خیابان‌های مراکز استان‌ها می‌جنگیدیم، داعشی که وحشی‌گری آن در تاریخ بشریت بی‌بدیل است و مدافعان حرم در خارج از مرزها آنان را زمین‌گیر کردند.

خاتمی با تاکید بر این که دشمن با تمام توان خود در راستای القای ناکارآمدی نظام و ناامید کردن مردم تلاش می‌کند افزود: اگر برای نظام جمهوری اسلامی  هیچ کارامدی را جز پایداری این نظام در این ۴۰ سال با وجود کلکسیون توطئه در نظر نگیریم باز هم همین امر دستاوردی بزرگ است و برای اثبات کذب ادعای آنان کفایت می کند هرچند که این نظام دستاوردهای شگرفی را در حوزه‌های مختلف داشته است.

وی با بیان این که در هشت سال دفاع مقدس همین کشورهای پنج +۱ در برابر ایران اسلامی صف آرایی کرده بودند، بیانیه سه کشور اروپایی -فرانسه، آلمان و انگلیس- همانند ترامپ است گفت: این کشورها در حالی برای جمهوری اسلامی ایران باید و نباید تعیین می‌کند که باید از شرم اقداماتشان علیه ملت ایران خفه خون بگیرند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: عدم اعتماد رهبری به آنان کلامی حق است و اگر این ها تعهد نیز بدهند آن‌ را نقض می‌کنند.

آیت الله خاتمی بیان کرد: نظام اسلامی کارآمد است و روز به روز بر کارآمدی آن افزوده می‌شود، این نظام مقدس در حوزه‌های پزشکی، سلول‌های بنیادین و فناوری هسته‌ای نمونه‌ای از کارآمدی است.

وی ادامه داد: به صراحت می‌گویم که فقه ما اجازه ساخت بمب اتم و سلاح های کشتار جمعی را نمی‌دهد و خشم دشمن بواسطه بومی‌سازی فناوری هسته‌ای توسط ایران و دستیابی به غنی‌سازی ۲۰ درصدی می باشد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه ایران مستقل‌ترین کشور در جهان بوده و هزینه آن تحریم‌ها و تهاجمات مستکبرین است افزود: بخشی از مشکلات اقتصادی و گرانی‌ها هزینه همین استقلال‌طلبی بوده و بخشی دیگر نیز ممکن است بخاطر سوءمدیریت ها باشد.

 خاتمی ادامه داد: هر کس در راستای ناامید کردن مردم حرکت کند آب به آسیاب دشمن ریخته است.

وی، ولایت و وفاداری مردم را دو سرمایه بی‌بدیل جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ایران اسلامی، رهبری شجاع که دشمن لقب ” دوراندیش‌ترین رهبر جهان را به او داده است ” و همچنین شهید حججی‌ها و مردمی دارد که تا آخرین نفر، آخرین نفس و آخرین قطره خون ایستاده‌اند و به برکت مکتب عاشورا این ملت دیگر روی ذلت را نخواهد دید.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار