صدا و سیمای مرکز زنجان:

توليد و تأمين 45516 دقیقه برنامه براي ماه مبارک رمضان

صدا و سیمای مرکز زنجان امسال مانند سال های گذشته با برنامه ها و ويژه برنامه هاي متعددي ميهمان سفره های مؤمنين روزه دار در ماه مبارك رمضان خواهد بود،در اين راستا معاونت صدای مرکز زنجان بیش از 19300 دقیقه برنامه براي اين ايام بیش بینی نموده است.
کد خبر: ۹۰۱۷۲۱۸
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز زنجان:امسال نیز ویژه برنامه رادیو برای ساعات ملکوتی سحر،« اوباشدانلار» نام دارد و سعی شده با پخش آیتمهایی از قبیل دعوت از مادحین استان برای قرائت ادعیه و اذکار، تفسیر ادعیه ماه رمضان، آداب و رسوم سحری، رمضان در جبهه ها ، ادعیه مخصوص سحر و ... ساعاتی پر از معنویت را به مدت 75 دقیقه به تهیه کنندگی فیاض حاجیلو برای شنوندگان خود فراهم نماید .

دیگر ویژه برنامه رادیو«آیلار آیی» نام دارد که قرار است در زمان افطار به مدت 90 دقیقه به تهیه کنندگی زینب مقدم پخش شود و شامل آیتمهایی مانند آداب و رسوم رمضان، نمایش، ارتباط با استانهای مختلف، پرداخت به آداب و رسوم رمضان در شهرستانها، گزارش از زندانها جهت کمک به آزادی زندانیان، گزارش مردمی، سخنرانی و .... می باشد .

پخش مراسم جمع خوانی قرآن کریم به مدت 60 دقیقه به صورت زنده از ساعت18 تا 19 در حسینیه اعظم زنجان نیز یکی دیگر از مهمترین ویژه برنامه صدا برای این ایام می باشد .

برنامه «شب های ایران» نیز با موضوع پوشش لیالی قدر شهرستان های استان روز جمعه 18 خردادماه ساعت ۰۰:۳۰ الی 2 بامداد به مدت 90 دقیقه از صدای مرکز زنجان و همزمان به صورت زنده از تمام رادیو های استانی مراکز روی آنتن می رود.

ضمن اینکه رادیوی استانی زنجان برای شبهای قدر ، شهادت امیرالمومنین(ع) ، پوشش راهپیمایی روز قدس و عید فطرنیز برنامه های ویژه ای تدارک دیده است که در زمان مقرر پخش خواهند شد.

سایر برنامه های روتین رادیو از جمله سلام زنجان، شریعت یولی، کندیمیز،جوان،نوجوان ، بیزیم ایوان ،سلام کوچولو و ..... نیز هر کدام به فراخور موضوع با حال و هوای این ماه مبارک پخش خواهد شد.

پخش رادیو هم بیش از 9000 دقیقه برنامه مناسبتی برای این ماه مبارک تأمین کرده است که در کنار برنامه های تولیدی ساعات سرشار از معنویت را برای شنوندگان خود تدارک دیده اند .

معاونت سیما هم برنامه ریزی گسترده ای را برای ماه میهمانی خدا انجام داده است .

ویژه برنامه افطار سیما «آرزیلار سفراسی» می باشد که ساعات افطار را به مدت 60 دقیقه میهمان سفرهای مومنین روزه دار خواهد بود . بهره مندی از صحبتهای کارشناسی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، گزارش های ویژه جهت اشاعه فرهنگ سفره های ساده در افطار، مهمان ویژه، آیتم «امید رهایی » با موضوع پخش گزارش از زندانیان جرایم غیرعمد جهت جلب مشارکتهای مردمی در آزادسازی زندانیان، وله های مختلف، ادعیه های مخصوص افطار و .... از آیتم های متعدد این برنامه به تهیه کنندگی محمد جواد حسینخانی می باشند .

ویژه برنامه «نسیم سحر» هم به مدت 60 دقیقه به تهیه کنندگی حسین حسنی در لحظات ربانی و ملکوتی سحر ، همراه و مهمان بینندگان عزیز خواهد بود .

این برنامه شامل آیتم های مجری ، کارشناس ، زمزمه سحر ، پخش ادعیه سحر ، اذان و مناجات می باشد .

سیمای مرکز برای لیالی قدر، شهادت مولی متقیان علی (ع) ، راهپیمایی باشکوه روز قدس و عید سعید فطر نیز ویژه برنامه های مختلفی را برنامه ریزی کرده است که هر کدام در زمان خود همراه با بینندگان خود خواهند بود .

سیما همچنین مراسم باشکوه جمع خوانی قرآن کریم در حسینیه اعظم زنجان را به صورت زنده به مدت 60 دقیقه از ساعت 18 تا 19 هر روز پوشش خواهد داد . همچنین طبق هماهنگی صورت گرفته این مراسم در یکی از روزهای ماه مبارک رمضان از شبکه سراسری شما نیز پخش خواهد شد .

علاوه بر برنامه های ذکر شده ، ساير برنامه هاي روتين سيما از جمله خانواده ، شاپرك، عطر آدینه، راه ولایت ،آیدین آیی ، عطر آدینه و .... نيز با حال و هواي ماه مبارك رمضان پخش خواهند شد. . پخش سیما هم بیش از 9600 دقیقه برنامه مناسبتی برای این ماه مبارک تأمین کرده که ساعاتی سرشار از معنویت را برای بینندگان خود رقم خواهد زد.

در مجموع معاونت سیما برای این ماه مبارک بیش از 25000 دقیقه برنامه آماده نموده است که در ایام مختلف این ماه پخش خواهند شد .

معاونت اطلاعات و اخبار هم همگام با ساير معاونت هاي توليدي ، توليد گزارش ها و تفاسير خبري مختلف تلويزيوني و راديويي را در اين ايام پيش بيني كرده است كه به فراخور اين روزها توليد و پخش خواهد كرد .

ارسال نظرات