اولین نشست فصلی تخصصی مدیران مراکز بسیج مهندسین صنعتی استان ها در سال جاری با حضور ریاست سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کشور، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و مدیران مراکز بسیج مهندسین صنعتی استانها برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۷۲۳۱
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳

به گزارش  سرویس مهندسین صنعتی خبرگزاری بسیج،  اولین نشست فصلی تخصصی مدیران مراکز بسیج مهندسین صنعتی استان ها در سال جاری روز گذشته 24/2/97 با حضور دکتر علی اصغر شهبازی ریاست محترم سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور، دکتر نجفی معاون محترم وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کشور، مهندس مقیمی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، مدیران ستاد سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور، مدیران مراکز بسیج مهندسین صنعتی استانها و مسئولین مراکز بسیج وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، نفت، نیرو، ارتباطات و فناوی اطلاعات و سازمان انرژی اتمی برگزار شد.

دکتر شهبازی: مدل نوسازی صنعت، مهمترین راهبرد در توسعه و شکوفایی صنایع کوچک و متوسط است

دکتر علی اصغر شهبازی مسئول محترم سازمان بسیج مهندسین صنعتی ضمن خیر مقدم به مدعوین و مسئولین حاضر، هدف اصلی این نشست را توجیه برنامه های سال 97 عنوان کردند. وی با توجه به حضور سردار غیب پرور در سازمان بسیج مستضعفین و دستور مقام معظم رهبری (دامت برکاته) بر اعتلای فعالیت های بسیج، خلاصه ای از فعالیت های سال گذشته سازمان بسیج مهندسین صنعتی که با حضور فعال مراکز استانی و 6 وزارتخانه زیر مجموعه این سازمان برگزار شد را ارائه نمود و افزود: مدل نوسازی صنعت، مهمترین راهبرد در توسعه و شکوفایی صنایع کوچک و متوسط است.

شهبازی گفت: با هم‌افزایی هرچه بهتر این سازمان و شرکت شهرک های صنعتی کشور می توان برای مشکلات موجود راه‌حلی یکپارچه ارائه نمود.

دکتر شهبازی: آمادگی سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور در کمک به پایش، عارضه یابی و احیاء صنایع کوچک و متوسط از طریق 300 گروه جهادی در قالب 32 کلینیک تخصصی در سراسر کشور

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور تصریح کرد: با توجه به وجود کانون های بسیج مهندسین صنعتی در سراسر کشور این ظرفیت وجود دارد تا بدون مداخله در فعالیت های دولت، صرفاً نقش تسهیل‌گری و ارائه مشاهدات میدانی جهت انجام هرچه بهتر امور توسط این سازمان انجام گیرد. وی افزود این سازمان آمادگی دارد تا به پایش، عارضه یابی و احیاء صنایع کوچک و متوسط از طریق 300 گروه جهادی در قالب 32 کلینیک تخصصی در سراسر کشور کمک نماید.  

دکتر نجفی: ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم که بسیار سخت تر از دوران دفاع مقدس است اما به کمک نیروهای دلسوز بسیجی قادر به مقابله با آن هستیم

دکتر نجفی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کشور گفت: شرایط سختی برای ما به وجود آوردند که حتی با دوران جنگ قابل مقایسه نیست اما نا امیدی نباید در برنامه های ما وجود داشته باشد. حضور سردار غیب پرور و سردار سپهر در راس سازمان بسیج مستضعفین می تواند در تصمیم گیری های عملیاتی در حوزه صنعت بسیار موثر باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه بیان کرد : کشور دارای امکانات و زیرساخت های بسیار خوبی است که از جمله مهمترین آنها تفکر جهادی ما است.

دکتر نجفی: تلاش تا پای جان وظیفه هر بسیجی است تا مشکلات اقتصادی کشور حل شود

نجفی با توجه به نقش تخصص و تهعد برای پیشرفت کشور افزود : حضور 8 میلیون نیروی نخبه و متعهد می‌تواند کشور را به بالاترین سطح اقتصادی برساند اما در حال حاضر اراده راسخی برای حل مشکلات کشور وجود ندارد. لذا ما باید طوری فعالیت کنیم که محرک جامعه و رفع کننده مشکلات باشد. تعهد و تخصص می تواند حرکت عظیمی در کشور ایجاد کند که لازم است بسیجیان در این زمینه ورود کنند.

وی افزود : تمرکز فعالیت های این سازمان باید بر نقاط کم برخوردار باشد و از همه ظرفیت ها برای رفع مشکلات استفاده شود. هر اقلیم از ایران پهناور مشخصه های خاص خود را دارد که باید متناسب با این مشخصات اقدام به فرآوری مناسب محصولات و تولید مکانیزه و صنعتی نماییم. ایجاد نواحی صنعتی در هر بخش، دهستان و ... با توجه به مزیت های منطقه ای نظیر کشاورزی، گیاهان دارویی و ... از اولویت های همکاری فی مابین می باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با توجه به لزوم ارزآوری و حمایت از صادرات کالای ایرانی گفت: می توانیم برای حمایت از صادرات کالای ایرانی تسهیلات مناسبی را برای صادرکنندگان فراهم آوریم. برای این منظور تا کنون پویش های مختلفی با هدف حمایت از کالای ایرانی راه ‌انداری شده است.

دکتر نجفی اذعان داشت : کلینیک های صنعتی در استان ها باید فعال تر از گذشته عمل کنند تا مشکلات واحدهای صنعتی سریع تر حل شود. اشتغال و معیشت مخصوصاً برای جوانان باید همواره مد نظر قرار گیرد. به همین منظور راه اندازی سامانه کارورزی توانسته پل ارتباطی میان متقاضیان کار و تولیدکنندگان باشد.

مهندس طارمی: اجرای طرح جهاد روشنایی تنها با حضور بسیج مهندسین صنعتی و ظرفیت موجود آن در استان ها امکان پذیر می باشد

در ادامه نشست مهندس داوود طارمی مشاور وزیر و مسئول مرکز بسیج وزارت نیرو به تبیین طرح جهاد روشنایی پرداخت و گفت: کمبود شدید بارندگی در کشور باعث شده نگاه ویژه ای به این طرح وجود داشته باشد و مصوبه اخیر هیات محترم دولت نیز پشتیبان این طرح می باشد. اجرای طرح جهاد روشنایی تنها با حضور بسیج مهندسین صنعتی و ظرفیت موجود آن در استان ها امکان پذیر می باشد. سیستم های اداری موجود توانمندی اجرا کردن طرح را ندارند و حضور بسیج در این راه می تواند مشکلات را برطرف کند.

 از مزیت های این طرح توجه به پدافند غیرعامل از طریق پوشش گسترده پنل های خورشیدی در کشور بوده و همچنین می تواند باعث ایجاد درآمد پایدار برای مناطق کم برخوردار باشد.

ارسال نظرات