سید حسین راسخی: همواره این اردو‌های جهادی برای دانشجویان باسلیقه‌های مختلف برکات فراوانی همراه داشته و باعث شده تا دانشجویان باکار تشکیلاتی و گروهی و نیاز‌های مناطق مختلف کشور آشنا شوند و خود را برای ساختن آینده کشور و جامعه آماده‌تر کنند.
کد خبر: ۹۰۱۷۲۴۴
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، سید حسین راسخی صبح امروز در دیدار جمعی از فعالین اردو‌های جهادی با اشاره به اینکه اردو‌های جهادی و فعالیت در راستای محرومیت‌زدایی یکی از برنامه‌های محوری بسیج است، عنوان کرد: حدود ۴۵ گروه جهادی در سطح دانشگاه‌های استان یزد فعالیت دارند که در دوره‌های مختلف در طول سال خدمات متنوعی در عرصه‌های درمانی، عمرانی و فرهنگی و اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته داخل و خارج استان ارائه می‌دهند.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد جهادگران دانشجو را مظهر صداقت انقلابی دانست و اظهار داشت: این دانشجویان بسیجی برای تحقق آرمان‌های انقلاب از فرصت جوانی خود برای خدمت به مردم مناطق کمتر توسعه‌یافته و آبادانی ایرانی اسلامی تلاش می‌کنند، که بسیار ارزشمند است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اردو‌های جهادی فرصت مناسبی برای خودسازی و رشد تشکیلاتی دانشجویان است، یادآور شد: همواره این اردو‌های جهادی برای دانشجویان باسلیقه‌های مختلف برکات فراوانی همراه داشته و باعث شده تا دانشجویان باکار تشکیلاتی و گروهی و نیاز‌های مناطق مختلف کشور آشنا شوند و خود را برای ساختن آینده کشور و جامعه آماده‌تر کنند.

راسخی بابیان اینکه در سال‌های اخیر توجه به مسئله اشتغال و اقتصاد روستا‌های کمتر توسعه‌یافته و احیای سبک زندگی ایرانی و اسلامی از مواردی بوده که موردتوجه جدی‌تر دانشجویان جهادگر یزدی قرارگرفته، اذعان کرد: فعالیت‌های جهادی بسیج دانشجویی استان با تشکیل قرارگاه جهادی شهید محمدخانی منسجم‌تر و هدفمندتر دنبال می‌شود.

این فعال دانشجویی در بخش دیگری از سخنان خود به معضلات موجود در دانشگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه در دیدگاه اسلامی، محل رشد توأمان علمی و دینی و فرهنگی یک جوان است، که امروز دانشگاه‌های ما با دانشگاه تراز انقلاب اسلامی با چنین ویژگی هایی، فاصله‌دارند.

وی به برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها برای تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی و کارآمد اشاره کرد و تصریح کرد: بسیاری از شیوه‌ها و برنامه‌های آموزشی و علوم تدریسی در دانشگاه‌های ما، به‌خصوص در حوزه علوم انسانی نیاز به اصلاح و بازنگری اساسی دارد که در این راستا نیز بسیج دانشجویی هم طرح‌هایی ارائه داده است و هم به طور جدی نسبت به مطالبه گری از مسئولین اقدام کرده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره به اینکه یکی از دلایل معضلات اشتغال و اقتصاد در کشور این است که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما از مهارت و کارآمدی کافی برای کارآفرینی و راه‌اندازی کسب‌وکار‌های خرد بهره‌مند نیستند، افزود: علاوه بر ضرورت افزایش ارتباط دانشگاه با صنعت، خروجی دانشگاه‌های ما باید جوانانی کارآمد و ماهر باشد؛ که تحقق این مهم نیازمند اصلاح شیوه‌های آموزشی و کاربردی کردن دروس دانشگاهی است.

راسخی کرسی‌های علمی دانشگاهی را جایگاهی برای نظریه‌پردازی و ارائه راهکار و راه‌حل برای حل معضلات مختلف اجتماعی و اقتصادی کشور دانست و عنوان کرد: متأسفانه باوجود بالا بودن تعداد اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و رشد کمی مراکز آموزش عالی در کشور، آن‌چنان‌که انتظار می‌رود طرحی کاربردی و اساسی از دانشگاه‌های ما برای حل معضلاتی که در جامعه وجود دارد ارائه نمی‌شود.

وی در پایان با تأکید مجدد بر اینکه تربیت نیروی کارآمد و متعهد انقلابی باید موردتوجه دانشگاه‌ها و فعالان عرصه آموزشی قرار بگیرد، یادآور شد: باید عمیقاً به این مهم توجه کنیم که تعالی و پیشرفت کشور و تضمین آینده ایران اسلامی درگرو تربیت صحیح جوانان امروز است.
ارسال نظرات