خبرهای داغ:
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی از افتتاح بند خاکی روستای جودانه این شهرستان خبر داد و گفت: این پروژه بااعتبار دو میلیارد ریال به بهره‌برداری شد.
کد خبر: ۹۰۱۷۲۶۵
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵

به گزارش خبرنگار بسیج از میامی،محمدعلی رضایی  ضمن اشاره به پروژه‌های در دست اجرای منابع طبیعی میامی، تأکید کرد: بند خاکی روستای جودانه با ۹ هزار و ۷۰۰ مترمکعب عملیات سنگ و ملاط و سرریز بند خاکی ۳۰۰ مترمکعبی در حالی آماده بهره‌برداری است که برای احداث و تکمیل آن دو میلیارد و ۹۵میلیون ریال اعتبار صرف شده است.

وی افزود: این بند خاکی به‌منظور تغذیه منابع و سفره‌های آب زیرزمینی و مهار سیل همچنین جلوگیری از تشدید سرعت سیلاب‌های پائین‌دست روستای جودانه احداث‌شده است.

رئیس منابع طبیعی میامی گفت: بندهای خاکی مانند آنچه در جودانه در دست تکمیل و بهره‌برداری است، یک کار ویژه اصلی نیز دارند که آن مهار سیلاب‌ها برای بهره‌برداری از آن‌ها در بخش‌هایی مانند آبیاری پوشش گیاهی است که در تکمیل بند خاکی، این مسائل نیز لحاظ می‌شود.

رضایی بیان کرد: یکی از دلایل اهمیت بندهای خاکی مقوله خشک‌سالی و کاهش تبعات آن است که به ویژه در مقوله تغذیه آب های زیر زمینی بند های خاکی دارای اهمیت هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها