خبرهای داغ:
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در گرگان:
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: ما وقتی میل و نیاز مخاطب را نمی شناسیم نمی توانیم اثر گذار باشیم، شناخت میل و نیاز مخاطب از ضروریات تبلیغ است.
کد خبر: ۹۰۱۷۲۶۹
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، حجة الاسلام محمد جواد علی اکبری ظهر امروز در همایش مبلّغین با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و با اشاره به فضلیت خداوند متعال اظهار کرد: در سوره مبارک نور چندین بار درباره فضیلت پروردگار مطالبی بیان شده است، به همین خاطر باید فقط چشم و امید ما فضائل پروردگارمان باشد.

سبک زندگی اسلامی برای مردم تشریح گردد

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: در جلسه ای که ائمه جمعه محضر مقام معظم رهبری حضور داشته ایم در همان نوبت ایشان تاکید کردند که موضوع سبک زندگی زنده و به صورت گرم در خطابه های مبلّغین قرار گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: باید نسبت به مسائل سبک زندگی اسلامی ورود عالمانه داشته باشیم، همه باید از این سبک زندگی استقبال کنیم و در بین مردم مطرح کنیم.

حجة الاسلام علی اکبری با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی باطن و سیرت تمدن اسلامی است خاطر نشان کرد: آن جنبه باطنی و روح و جان زندگی عبارت است از سبک زندگی اسلامی. مطالب گوناگونی در این زمینه گردآوری شد و توسط علما به مرحله نشر رسیده است، باید این مطالب به روزرسانی و دسته بندی شود و برای مردم ارائه گردد.

وی گفت: بنده معتقد هستم همه علما و آنهایی که دست به قلم هستند می توانند موثر باشند کوتاهی نکنند. کاملاً با نیازهای جامعه مخاطب جلو برویم . قواعدی که از قرآن استنباط می شود یک طرف و طرف دیگر مطالب نیاز جامعه. این دو را مبلّغ و دینی ما اگر عالمانه و هنرمندانه به کار ببندند ما در کار تبلیغ مان استاد هستیم.

شناخت میل و نیاز مخاطب از ضروریات تبلیغ است

علی اکبری با بیان اینکه چون ما میل و نیاز مخاطب را نمی شناسیم نمی توانیم اثر گذار باشیم تاکید کرد: باید دقت کنیم که نیاز مخاطبان با میلشان متفاوت است ، امروز موسیقی در جامعه جایگاه خاصی در بین مخاطبان ایجاد کرده است. امروزه موسیقی مورد نیاز مخاطبان نیست ولی مورد میلشان است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اهمیت دانستن تمایلات و نیاز جامعه خاطر نشان کرد: یک طرف امروز مصلحت است یک طرف تمایلات جامعه مخاطبان ما است. مخاطب ما خیال کرده که موسیقی نیاز های شخصی آنهاست.

این مقام مسئول ابراز کرد: ما باید هنر عالم دین را نشان دهیم و باید این نیاز را تحلیل کنیم و نیاز مخاطب را لحاظ کنیم بعد مخاطب را هدایتگری کنیم. ما الان در این بخش دچار آشفتگی هستیم، در بخش مسئولین یه برداشتی وجود دارد و در بخش دیگر برداشت های دیگر.

امروز روحانیت را مخالف نشاط می دانند

علی اکبری با اشاره به اینکه امروز جامعه، عالمان دینی ما را متهم می کنند که روحانیت مخالف نشاط هستند ادامه داد: اگر این موضوع پیگیری نشود شکاف سنگینی در این بین ایجاد می شود. امروز مسئاله موسیقی جایگاه خاصی پیدا کرده است، و در این خصوص باید وقت بگذاریم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: خوشبختانه امام مسلمین ما مقام معظم رهبری موسیقی را حرام نمی دانند و موسیقی را تفکیک دانسته اند بین حرام و حلال. این بحث نو پدید را حضرت آقا بیان کرده اند و موسیقی را به پاک و نا پاک تقسیم کرده اند.

وی با اشاره به اینکه تشریح مسئاله تفکیک بین موسیقی در جامعه مخاطب لازم است تاکید کرد: در مساله سبک زندگی با آن عرض عریض و با این طول گسترده اش باید ورود پیدا کنیم و در فرصت ماه رمضان در این بخش باید اهمیت قائل شویم.

مبلّغین باید نسبت به مطالعه اهمیت قائل شوند

این مقام مسئول مطالعه را یک امر ضروری برای خطبا دانست و اذعان کرد: ما در موضوع روز چند بار مطالعه کرده ایم؟! در گذشته تبار ما، سلف صالح در ذائقه مخاطب و در بین مردم اول متبادر می شد که سیمای عالم دین به خدمت بعد به دعوت. یعنی لباس اولیا اول شناخته می شد به خدمت.

خدمت به مردم مقدمه دعوت است

حجة الاسلام علی اکبری تاکید کرد: اگر جامعه مخاطب ما شیرینی خدمت را دریافت کرده اند کمی تا قسمتی تلخی دعوت را می پذیرند.

وی ادامه داد: مردم ما را بیشتر به دعوت می شناسند، معتقد هستند که جامعه روحانیت با اقدامی هوشمندانه این تصویر را اصلاح کنیم تا به تدریج به سمتی برویم که اول تصویر یک انسان کامل صمیمی کار گشا بیاید و صاحب دعوتی است که این کار را انجام می دهد.

رئیس شورای سیاستگذاری کشور در پایان متذکر شد: خلا حضور روحانیت در مباحث معنویت و عرفان جوانان را به سمت سویی خطرناک می کشاند. باید به خوبی مراقب بود و این خلاء را پر کنیم و با تهجد و تقوا وارد میدان شد./طوبی گلستان

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها