روز آینده در استان‌های اصفهان،همدان،مرکزی،قم لرستان،تهران،البرز، قزوین، غرب سمنان، کرمانشاه، شمال خراسان‌های رضوی و شمالی، گلستان و غرب یزد، آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها پیش‌بینی ‌می‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۷۳۰۴
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، روز آینده بارش در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و اردبیل قطع شده و در جنوب سیستان و بلوچستان برخی نقاط کرمان و شرق هرمزگان رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه شدت بارش‌ها در همدان، استان مرکزی، برخی نقاط اصفهان، قم، تهران، البرز، قزوین، خراسان رضوی، لرستان، یزد، سمنان و ارتفاعات البرز در گیلان، مازندران و گلستان است.

روز پنج‌شنبه در استان‌های واقع در غرب، مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های البرز مرکزی، برخی نقاط شرق، شمال شرق و شمال کرمان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

روز پنج‌شنبه شدت بارش‌ها در غرب اصفهان، غرب یزد، خراسان جنوبی وشرق لرستان است.

با توجه به شدت بارش‌ها به صورت رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد با احتمال بارش تگرگ، در سه روز آینده‌ آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها پیش‌بینی ‌می‌شود.

روز چهارشنبه 97/02/26 در اصفهان، همدان، مرکزی، قم، شمال لرستان، تهران، البرز، قزوین، غرب سمنان، کرمانشاه، شمال خراسان‌های رضوی و شمالی، گلستان و غرب یزد آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها پیش‌بینی ‌می‌شود.

به گزارش فارس، روز پنجشنبه 97/02/27 در خراسان جنوبی، نیمه غربی یزد، نیمه غربی اصفهان و شرق لرستان، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها پیش‌بینی ‌می‌شود.

در سه روز آینده در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک در شرق، جنوب شرق و جنوب همراه با کاهش دید رخ خواهد داد، همچنین در این مدت شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان در برخی ساعات مواج است.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری، در برخی ساعات ابری، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 22 و 11 درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز و بندرعباس با بیشینه دمای 36 درجه بالای صفر گرم‌ترین و شهرکرد، همدان، اردبیل و زنجان با کمینه دمای 4 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 21 اردیبهشت‌ماه سال جاری 143.3 میلی‌متر ثبت شد. میزبان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 200.3 میلی‌متر بود بنابراین بارش سال جاری تا تاریخ مذکور 28.5 درصد کمتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 210.1 میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری 31.8 درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزبان بارش در هفته سی و سوم سال زراعی متعلق به منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به میزان 58.6میلی‌متر بود.

ارسال نظرات