نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: مدرسه‌سازی ایثار و جهاد با مال است، البته در این راه بایستی دوراندیش و نیک‌اندیش بود و از طرف دیگر سعه‌صدر و دید وسیع داشت.
کد خبر: ۹۰۱۷۳۱۳
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی امروز بیستمین جشنواره سرا سری خیرین مدرسه‌ساز لرستان که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی و همچنین خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه یار لرستان برگزار شد مدرسه‌سازی را توشه برداشتن برای زندگی ابدی و آخرت دانست و افزود: بسیاری از  افراد سرمایه‌دار زمانی که از دنیا رفتند ورثه سرمایه آن‌ها را از بین برد، اما عده‌ای این ثروت خود را بیمه و برای خود توشه برداشته و به امر مقدس مدرسه‌سازی می‌پردازند.

وی ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه خودسازی و ماه عبادت است، در روایت داریم که اگر افراد بدانند خداوند متعال برای آن‌ها در ماه مبارک رمضان چه چیزی در نظر گرفته برای ورود به آن لحظه‌شماری می‌کنند.


نماینده ولی‌فقیه در لرستان بابیان اینکه کار خیر مدرسه‌سازی امری مقدس است، افزود: مدرسه‌سازی کاری برای تعلیم و تربیت، کاری برای پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی و کاری برای آینده‌سازان کشور است.


وی تصریح کرد: امروز خیرین مایه افتخار جمهوری اسلامی‌شده‌اند، امروز خیرین مدرسه‌ساز باهمت بلند و اخلاص خود برای بخش‌های گوناگون الگوی موفق هستند.

وی مدرسه‌سازی را  پیشتازی در امر خیر دانست و یادآور شد: خیری بالاتر از مدرسه‌سازی نیست و خداوند متعال نیز در قرآن کریم می‌فرمایند که‌ای بندگان به‌سوی خیرات پیشی بگیرید و می‌توان گفت مدرسه‌سازی مصداق بارز خیر است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: مدرسه‌سازی توشه برداشتن برای زندگی ابدی آخرت است، بسیاری از  افراد سرمایه‌دار زمانی که از دنیا رفتند ورثه سرمایه آن‌ها را از بین برد، اما عده‌ای این ثروت خود را بیمه و برای خود توشه برداشتند و خداوند متعال در این خصوص می‌فرمایند ازآنچه به شما روزی دادیم قبل از اینکه مرگ شما فرارسد برای خود توشه بردارید.

آیت‌الله میرعمادی با ابراز اینکه سهم انسان از ثروت خود به‌اندازه‌ای است که انفاق می‌کند و آنچه انفاق شده برای او باقی می‌ماند، گفت: مدرسه‌سازی یک تجارت معنوی ماندگار بوده و این تعبیر قرآن کریم است که می‌فرماید انفاق کنید به‌صورت علنی و مخفی که این امر تجارتی فاسد نشدنی است.

وی مدرسه‌سازی را بخشش از خزانه الهی عنوان و خاطرنشان کرد: اینکه توفیق پیدا می‌کنیم در امر خیری همانند مدرسه‌سازی شرکت می‌کنیم بایستی خدا را شاکر باشیم و بدانیم که خداوند مال فردی که انفاق می‌کند را چند برابر کرده و این وعده الهی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار داشت: مدرسه‌سازی ایثار و جهاد با مال است، البته در این راه بایستی دوراندیش و نیک‌اندیش بود و از طرف دیگر سعه‌صدر و دید وسیع داشت.

وی افزود: انتظار می‌رود اگر خیری به نام شهید یا فرزندش مدرسه‌ای ساخت آن مکان را به نام آن شهید و یا فرزند ثبت کرد و این کار بسیار زیبایی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات