رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکیمسمومیت ۷ نفر با گاز منواکسید کربن در یاسوج استان گفت: هفت نفر از اعضای یک خانواده درمنطقه نجف آباد شهر یاسوج با گاز منواکسید کربن مسموم شدند.
کد خبر: ۹۰۱۷۳۸۸
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
جلال پوران فرد با بیان اینکه این حادثه دیشب رخ داد افزود: با اعلام این خبر به مرکز پیام ۱۱۵ مبنی بر ایجاد سرگیجه و تهوع همه اعضای این خانواده بلافاصله اکیپ اورژانس به محل اعزام شدند.
وی با بیان اینکه اعضاء این خانواده از ترس زلزله در چادر مسافرتی به سر میبردند ادامه داد: این افراد برای گرم کردن خود از زغال استفاده کرده بودند که به علت نبود هیچگونه منفذی دچار مسمومیت با گاز منواکسید کربن شدند.
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گفت: این افراد بلا فاصله پس از انجام اقدامات اولیه به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج منتقل شدند.
براساس آمار پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۵ هشت نفر و در سال ۱۳۹۴، ۹ نفر در استان به دلیل مسمومیت با گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند.
گازگرفتگی به‌صورت گیجی، کرختی مزمن و در واقع علائمی شبیه یک آنفلوانزا خود را نشان می‌دهد که افراد در مواجهه با چنین علائمی، باید به وجود گاز منواکسید کربن در فضا شک کنند.
علائم مسمومیت حاد با این گاز شامل سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ، بیهوشی، تشنج و اغما است.
در هنگام گازگرفتگی نخستین اقدام برای امدادرسانی انتقال بیمار به هوای آزاد، سبک کردن لباس‌ها و گزارش به اورژانس است.
ارسال نظرات