برنامه‌های سازندگی مسجد محور خواهد بود/ اعزام ۱۱۳ گروه جهادی شهرستان چگنی در سال 97

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت شهرستان چگنی گفت: بسیج سازندگی اولویت سال ۹۷ خود را مسجد محور بودن کارهای جهادی و سازندگی آموزشی گذاشته است یعنی باید کمک کرد تا نقش مساجد درباره اجرای برنامه‌های فرهنگی سازندگی و جهادی تقویت شود.
کد خبر: ۹۰۱۷۴۰۷
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴

سروان پاسدار محمد خورشیدوند در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از لرستان، ضمن تشریح رویکردهای سازندگی این نهاد، بیان کرد: رویکردهای سپاه در ماه‌های اخیر باعث شده تا در حوزه سازندگی ۳ هزار نفر روز کار عمرانی و خدمت‌رسانی در شهرستان انجام‌شده که درباره این خدمت‌رسانی‌ها باید گفت اردوهای جهادی در زمره این فعالیت‌ها است.

وی درباره اردوهای طرح هجرت دانش‌آموزی نیز افزود: در سال جاری ۲۵۰ نفر روز در قالب بازسازی و زیباسازی و رنگ‌آمیزی مدارس به مناطق محروم دوره چگنی اعزام شدند که این رقم تا پایان امسال به ۶۰۰ نفر برسد. این رویکرد نشان‌دهنده عزم جدی سپاه درباره بازسازی و سازندگی در کنار محرومیت‌زدایی است.

مسئول سازندگی سپاه دوره چگنی درباره اردوهای جهادی مساجد و محلات، گفت: اردوهای جهادی بسیج مساجد و محلات در قالب ۳۰ گروه جهادی ۲۰ تا ۳۰ نفر تاکنون اعزام‌شده‌اند که این میزان تا پایان سال امسال به ۱۱۳ گروه جهادی افزایش خواهد یافت.

خورشیدوند بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات سپاه، توانمندسازی است که کلاس‌های اقتصاد مقاومتی، اشتغال‌زایی و مهارت‌آموزی برای توانمندسازی بسیجیان به دلیل ورود به اشتغال تاکنون ۱۴۰ مورد انجام‌شده که قرار است تا پایان سال این عدد به ۷۰۰ نفر افزایش یابد از سوی دیگر درباره افزایش دانش و آگاهی‌های کشاورزان به دلیل خشک‌سالی و بهره‌وری بهتر در این عرصه تاکنون ۴۰ نشست آموزشی تحت عنوان همگام با کشاورز انجام‌شده که امیدواریم تا پایان سال این میزان به ۷۰ جلسه در نقاط مختلف شهرستان افزایش یابد.

وی افزود: در حوزه مشاغل خانگی و قطب صنایع تبدیلی خشکن زیرمجموعه اقتصاد مقاومتی نیز تاکنون ۴ نمایشگاه عرضه محصولات خانگی و ۲۰ کارگاه خشکن میوه‌جات ، سیفی جات ،سبزیجات ،

 ترشیجات و شوریجات و ایجاد و توسعه طرح‌های اقتصاد مقاومتی دام سبک و سنگین پرورش مرغ بومی و زنبورعسل و احیای باغات و شترمرغ و سایر ماکیان و آبزیان و شیلات توسط سازندگی چگنی حمایت‌شده محصولات خانگی و اقتصاد مقاومتی موسوم به دسترنج نیز در کانون بسیج چگنی دایر شده است که امیدواریم بتوانیم از این طریق، حمایت از تولیدکننده داخلی را نیز به منصه ظهور برسانیم.

مسئول بسیج سازندگی چگنی گفت: بسیج سازندگی اولویت سال ۹۷ خود را مسجد محور بودن کارهای جهادی و سازندگی آموزشی گذاشته است یعنی باید کمک کرد تا نقش مساجد درباره اجرای برنامه‌های فرهنگی سازندگی و جهادی تقویت شود لیکن میزبانی مساجد از برنامه‌های سازندگی سال ۹۷ در زمره برنامه‌های سپاه و بسیج خواهد بود که کل سال نیز صورت خواهد گرفت.

خورشیدوندتاکید کرد: رویکرد دوم بسیج فرهنگ سازندگی و جهادی به‌خصوص محرومیت‌زدایی و برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی است که در برنامه‌های امسال لحاظ شده است همچنین ناحیه مقاومت به دنبال اثر سنجی و محصول محوری است یعنی به ملاحظاتی که اجرای یک برنامه اقتصادی یا سازندگی و محرومیت‌زدایی که در سال آتی برگزار شود، دقت فراوان می‌شود تا با رصد بازخوردهای اجتماعی بتوانیم نقشه راهی را برای برنامه‌های فرهنگ سازندگی و جهادی و اقتصادی شهرستان داشته باشیم.

وی افزود: رویکرد جهادی و اقتصاد مقاومتی از دیگر اولویت‌های بسیج سازندگی سپاه چگنی در اجرای برنامه‌ها قلمداد می‌شود که خوشبختانه در سال آتی با جدیت در دست پیگیری است.

خورشیدوند افزود: خصوصیت بارز سپاه چگنی کار جهادی است که عمدتاً این امر سبب می‌شود در طول روز بعضاً ده‌ها اقدام در راستای سازندگی، خدمات، فرهنگ و ... در سطح شهرستان انجام شود که اطلاع‌رسانی تمام این موارد میسر نیست همچنین برخی ملاحظات اجازه اطلاع‌رسانی همه فعالیت‌های سپاه را نخواهد داد اما در حوزه بسیج رسانه قطعاً انسجام اخبار تولیدی شهرستان به‌ویژه در حوزه سازندگی می‌تواند کارها را به نحوی شایسته به منصه اطلاع‌رسانی برساند که این امر قطعاً با تعامل رسانه‌ها میسر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار