خبرهای داغ:
اوحدی:

سالانه ۲۰ میلیون نفر از فضا‌های فرهنگی شهرداری تهران استفاده می‌کنند

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: مجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری و ۶۰۰ مرکز در اختیار، بیش از ۲۰ میلیون نفر ورودی به فضا‌های فرهنگی داشته است.
کد خبر: ۹۰۱۷۴۰۹
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
سالانه ۲۰ میلیون نفر از فضا‌های فرهنگی شهرداری تهران استفاده می‌کنند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سعید اوحدی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری، با بیان اینکه هیات امنای سازمان فرهنگی هنری شهرداری را رهبری انتخاب می‌کنند اظهار کرد: مسوولان شهرداری، نمایندگان مجلس، مسوولان سازمان‌های فرهنگی و... در این هیات امنا عضویت دارند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه کار فرهنگی در تهران بر عهده سازمان فرهنگی هنری است افزود: تهران متناسب با توسعه‌ای که در حوزه عمرانی، سخت‌افزاری، اقتصادی و... داشته در حوزه فرهنگ عقب‌ماندگی بسیاری دارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه از هزار و ۸۰۰ مسجدی که در تهران وجود دارد در تعداد زیادی نماز صبح اقامه نمی‌شود تصریح کرد: مساله دیگر فعالیت‌های فرهنگی موازی در تهران است.

اوحدی با بیان اینکه بالاترین تعداد کتابخانه‌های کشور در این سازمان متمرکز است افزود: سالن‌های اجتماعات، فرهنگ‌سرا‌ها و خانه‌های فرهنگی در اختیار این سازمان است و خانه موزه‌های بسیاری نیز در اختیار این مجموعه قرار دارد.

وی با اشاره به مراکز زیر پوشش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: باغ کتاب به عنوان بزرگترین مجموعه خاورمیانه و بخشی از اروپا با فضایی بالغ بر ۱۵۰ هزار مترمربع و ۱۰ سالن سینما، در اختیار این مجموعه است.

اوحدی با اشاره به اقدامات سازمان در ایام نیمه شعبان تصریح کرد: برای ماه مبارک رمضان نیز برنامه‌هایی تدارک دیده‌ایم که در این راستا در ۵ میدان شهر سفره‌های افطار برپا می‌شود، میدان آزادی، میدان راه آهن، میدان ولیعصر از جمله این میادین هستند.

وی به مشارکت با سازمان صدا و سیما برای پخش زنده برنامه‌های فرهنگی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در باغ کتاب نیز ۳۰ شب برنامه ویژه‌ای برای حمایت از آزادی زندانیان برگزار می‌شود.

اوحدی گفت: در نیمه شعبان نیز ۹ برنامه پخش از رسانه ملی شد که از جمله آن‌ها برنامه کودکان منتظر بود که شبکه‌های معاند علیه این برنامه موضع گرفت.

وی گفت: مجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری و ۶۰۰ مرکز در اختیار، بیش از ۲۰ میلیون نفر ورودی به فضا‌های فرهنگی داشته است.

اوحدی با تاکید بر اینکه مشارکت جوانان در کار‌های فرهنگی مبحث بسیار مهمی است تصریح کرد: در جشنواره‌ای از جوانانی که آذین‌بندی ۱۱۰ کوچه تهران را به مناسبت نیمه شعبان انجام دادند تقدیر کردیم و شور خاصی در این مراسم برقرار بود که این جوانان ظرفیتی هستند که باید از آن‌ها استفاده کرد.

وی گفت: سال گذشته ۱۰۰ هزار نفر در کلاس‌های قرآن سازمان شرکت کردند؛ البته در حوزه تفسیر قرآن در تهران مشکل و کمبود داریم.
ارسال نظرات