خبرهای داغ:
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: بزرگترین مجموعه کتاب در خاورمیانه به عنوان باغ کتاب در اختیار سازمان فرهنگی هنری است که حدود ۱۵۰ هزار مترمربع مساحت کتابخانه‌های آن است و حدود ۲.۵ میلیون کتاب در آن گردآوری شده است.
کد خبر: ۹۰۱۷۴۱۲
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱
گردآوری بیش از ۲.۵ میلیون جلد کتاب در باغ کتاب تهران
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سعید اوحدی در دیدار آیت‌الله سبحانی، با بیان اینکه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مسوولیت کار فرهنگی در تهران را بر عهده دارد اظهار کرد: امکانات وسیعی در اختیار این سازمان است؛ از جمله بیش از ۳۰۰ کتابخانه و ۲۰۰ خانه فرهنگ در اختیار این سازمان است و سالیانه بیش از ۲۰ میلیون نفر ورودی به این فرهنگسرا‌ها دارند.

وی با بیان اینکه خانه‌های بزرگان به عنوان خانه موزه در اختیار سازمان فرهنگی هنری شهرداری است تصریح کرد: بزرگترین مجموعه کتاب در خاورمیانه به عنوان باغ کتاب در اختیار سازمان فرهنگی هنری است که حدود ۱۵۰ هزار مترمربع مساحت کتابخانه‌های آن است و حدود ۲.۵ میلیون کتاب در آن گردآوری شده است.

اوحدی گفت: در ایام نوروز بیش از ۴۰۰ هزار نفر از باغ کتاب دیدن کرده‌اند و در روز‌های پایانی هفته شاهد استقبال ویژه از این فضا هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در باغ کتاب فضایی بالغ بر ۱۰ هزار مترمربع برای آموزش جوانان پیش‌بینی شده است افزود: در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌ای با عنوان «بر مناره‌های شهر» داریم تا جوانان مکبر و موذن در جشنواره‌ای گرد هم آمده و از آن‌ها تجلیل شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه با تمام امکاناتی که در اختیار شهرداری تهران است مشکلات متعدد فرهنگی در این شهر وجود دارد اظهار کرد: بیش از هزار و ۸۰۰ مسجد در تهران وجود دارد، اما یک جلسه تفسیر یا درس اخلاق مطلوب در آن‌ها برپا نمی‌شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۱۰۰ هزار نفر در کلاس‌های آموزش قرآن شهرداری تهران شرکت کرده‌اند.

اوحدی تصریح کرد: همچنین در ایام ماه مبارک رمضان برنامه برپایی سفره افطار ساده در پنج میدان بزرگ شهر تهران را در دستور کار داریم و پخش تلوزیونی این برنامه را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین برنامه‌ای از شبکه یک به مناسبت ماه رمضان با عنوان جشن دعوت برگزار می‌شود که به آزادی زندانیان غیرعمد و رفع مشکل بیماران خاص اختصاص دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها