خبرهای داغ:
نایب رئیس شورای شهر قم با بیان اینکه مالیات سازمان‌ها اصلی‌ترین بحث مورد نظر اعضای شورا و شهرداری است گفت: باید مشکل اخذ مالیات از سازمان‌ها برطرف شود چراکه این مساله از هر نظر ظلم در حق شهرداری‌ها است.
کد خبر: ۹۰۱۷۴۱۵
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۱
مشکل اخذ مالیات از سازمان‌های شهرداری باید رفع شود/شهرداری هیچ سودی از عوارض آلایندگی نمی‌برد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسن بختیاری عصر امروز در چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که با حضور سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با بیان اینکه بخشی از تلاقی دو مجموعه شهرداری و اداره کل امور مالیاتی بحث مالیات بر ارزش افزوده است اظهار کرد: مالیات سازمان‌های شهرداری نیز از دیگر مسائل اصلی مرتبط بین این دو مجموعه است.

وی با تاکید بر اینکه بحث مالیات بر ارزش افزوده از سال ۸۷ اجرایی شد گفت: بر مبنای این قانون قرار شد که ۳ درصد مالیات اخذ شده و ۵۰ درصد آن مربوط به شهرداری‌ها باشد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: در اصلاحیه‌های بعدی قانون ۳ درصد به ۹ درصد افزایش پیدا کرد، اما سهم شهرداری‌ها سه درصد شد و با این رقم سهم شهرداری‌ها از کل مالیات بر ارزش افزوده کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه دلیل این مساله باید توسط دولت توضیح داده شود خاطرنشان کرد: تبصره یک ماده ۳۸ این قانون مربوط به عوارض آلایندگی نیز به درستی تامین نشده و شهرداری انتفاع خاصی از این مساله نمی‌برد.

بختیاری با تاکید بر اینکه عوارض آلایندگی باید اهرم کنترلی برای آلودگی هوا باشد گفت: تامین سهم شهرداری‌ها از این عوارض از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه ارزش افزوده جزو درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها است اظهار کرد: اگر این بخش از درآمد‌ها تضعیف شده و حاصل نشود شهرداری‌ها به مباحثی، چون تراکم‌فروشی، جرائم ماده ۱۰۰ و... روی خواهند آورد؛ اگرچه این کار مطلوب نیست، اما شهر هزینه‌های زیادی دارد که باید تامین شود.

بختیاری با اشاره به تعامل مطلوب با اداره کل مالیاتی استان قم برای اخذ ارزش افزوده تصریح کرد: ظرفیت وجود دارد که این میزان افزایش یافته که قاعدتا سهم عمده آن به جیب دولت می‌رود.

وی با بیان اینکه مالیات سازمان‌ها اصلی‌ترین بحث مورد نظر اعضای شورا و شهرداری است اظهار کرد: باید مشکل اخذ مالیات از سازمان‌ها برطرف شود چراکه این مساله از هر نظر ظلم در حق شهرداری‌ها است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها