جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد:

تلاش بسیج برای احیای کارکرد فرهنگی و اجتماعی مساجد / ظرفیت بسیج در خدمت آبادانی و تعالی کشور

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد با تأکید بر ضرورت احیای نقش محوری مسجد در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در محلات، به برنامه‌های متنوع بسیج در این راستا اشاره کرد.
کد خبر: ۹۰۱۷۴۳۲
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، سرهنگ پاسدار مهدی محمودیان در دیدار با امام‌جمعه شاهدیه یزد با اشاره به اینکه بحث اعتلای بسیج از مطالبات رهبر معظم انقلاب از سازمان بسیج بوده و این مهم در برنامه‌های سال جدید موردتوجه جدی‌تری قرارگرفته است، عنوان کرد: در این راستا تقویت و توسعه جنبه مردم یاری برنامه‌ها ازجمله موضوعاتی است که در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

وی بابیان اینکه برنامه‌های معاونت سازندگی بسیج ازجمله برنامه‌های این مجموعه در راستای محرومیت‌زدایی و مردم یاری است، خاطرنشان کرد: پیش‌ازاین نیز برگزاری اردو‌های جهادی، برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی و اشتغال آفرینی برای بسیجیان و حمایت از کسب‌وکار‌های خرد و خانگی ازجمله برنامه‌های بسیج بوده که آثار و برکات فراوانی نیز به همراه داشته است که در سال جدید با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد از حضور گروه‌های جهادی ناحیه مرکزی یزد در مناطق زلزله‌زده کوهبنان در ایام نوروز، برگزاری اردو‌های جهادی چندروزه در مناطق کمتر توسعه‌یافته شهرستان و برپایی کارگاه‌های آموزشی مهارتی در سطح محلات به‌عنوان برخی فعالیت‌های جهادگران بسیجی این ناحیه نام برد و عنوان کرد: راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم محور اشتغال‌زا، با فعال‌سازی ظرفیت‌های محلی و مشارکت مردمی ازجمله برنامه‌های در دستور کار است که مقدمات آن در محلات فاقد صندوق قرض‌الحسنه فراهم‌شده و در حال پیگیری است.

گشت‌های محله محور برای تأمین امنیت محلات، شناسایی آسیب‌های اجتماعی در نقاط مختلف و برگزاری برنامه‌های کاربردی برای برطرف کردن و کاهش این آسیب‌ها، برگزاری دور‌های آموزش پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی از دیگر برنامه‌هایی بود که جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد در این راستا به آن اشاره کرد.

محمودیان در ادامه بابیان اینکه احیای کارکرد‌های فرهنگی و اجتماعی مساجد در محلات از دیگر موارد موردتوجه بسیج است، یادآور شد: مساجد در محلات باید محور فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی با مشارکت عمومی باشند و این نقش مسجد که در این سال‌ها کمرنگ شده است، باید احیا شود.

وی اضافه کرد: در این راستا از ظرفیت اقشار مختلف بسیج استفاده خواهد شد و علاوه بر برگزاری برنامه‌های متنوع و کاربردی در محلات به همت بسیج، برنامه‌ریزی برای حضور مشاورین حقوقی، خانواده، تربیتی و درمانی در مساجد برای ارائه خدمات به اهالی محله در دستور کار قرار دارد.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد در پایان با تأکید بر اینکه تعالی و پیشرفت کشور و جامعه، آبادانی و محرومیت‌زدایی و تربیت کادر و نیروی تراز انقلاب اسلامی محور فعالیت‌های بسیج است، یادآور شد: ظرفیت عظیم و بی‌بدیل بسیج باید موردتوجه بیشتری قرار بگیرد و از آن به بهترین نحو استفاده شود.
ارسال نظرات