سید ساجد یعقوبی
با همکاری فعال جهاددانشگاهی استان اردبیل، اولین رویداد ایده پردازی و کارآفرینی "شتاب در روستا" به همت پارک علم و فناوری استان و با حمایت دفتر امور روستایی استانداری اردبیل در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۷۴۶۲
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱

اولین رویداد شتاب در روستا با معرفی ایده های برتر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مهران اوچی در خصوص این رویداد کارآفرینی گفت: جهاددانشگاهی با تشکیل تیم ویژه، ایده های ارائه شده در این استارتاپ را مورد بررسی قرار داده و از ایده هایی که قابلیت اجرایی دارند حمایت خواهد کرد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: ما بر این باوریم که برای دست یافتن به توسعه پایدار و ایجاد اشتغال باید علم روز و اندیشه های ناب را درهم آمیخت و ایده های علمی را برای اجرا در مناطقی مورد توجه قرار داد که در حال فرسودگی هستند.

وی خاطرنشان کرد: استان اردبیل با داشتن ظرفیت بالای کشاورزی، گردشگری و تولیدی، در روستاهای خود نیازمند بازسازی جنبه های مختلف زندگی روستایی است و برگزاری استارتاپ های اختصاصی می تواند در این روند تاثیرگذار باشد.

وی به همکاری نزدیک جهاددانشگاهی با پارک علم و فناوری استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: این واحد با در اختیار داشتن ظرفیت های مطلوب در حوزه های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و اشتغال می تواند یاریگر قابل اتکایی برای نهادها و حوزه های مختلف در استان اردبیل باشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با قدردانی از همراهی جهاددانشگاهی در برگزاری این رویداد گفت: اولین دوره رویداد شتاب در روستا با هدف شناسایی و توانمندسازی ایده های برگزیده و به منظور ایجاد زنجیره اشتغال روستایی برگزار شد.

عبدالقیوم قلیپوری با بیان اینکه ایده و فکرهای برتر انتخاب شده در این رویداد می توانند نقش بسزایی در رشد و توسعه روستاها داشته باشند افزود: نباید در بیان ایده ها محتاط عمل کرد زیرا که یک ایده ساده ممکن است به فکر و اندیشه برتر و کارساز در جامعه تبدیل شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اردبیل هم در این رویداد با بیان اهمیت توجه به موضوع اشتغال در روستاها گفت: بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه اقتصاد روستایی می تواند در این رویداد مورد توجه واقع گردد.

آرام حلیم با تاکید بر توسعه فناوری در فرآیندهای مرتبط با روستا افزود: توسعه اقتصاد روستایی از طریق توسعه گردشگری روستایی و بوم گردی اتفاق خواهد افتاد و ما آمادگی لازم برای توسعه روستایی و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها از این طریق را داریم.

وی اذعان داشت:  بکارگیری هر ایده خوب که منجر به توسعه اقتصاد روستا شود نه تنها مورد حمایت دولت قرار می گیرد بلکه سرمایه گذاران و بخش خصوصی نیز از آن حمایت می کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل نیز با اشاره به اینکه جوامعی که دچار روزمرگی باشند روز به روز عقب مانده تر می شوند و از سرعت و شتاب توسعه ای فاصله می گیرند گفت: اگر قبلا جهان بر اساس توسعه سنجیده می شد امروزه بر اساس سرعت و شتاب در عملکردشان سنجیده می شود.

اسحق رسولی بیان کرد: سازمان های متحرک و پویا با سازمان ها و دانشگاه های ساکن و به اصطلاح لاک پشتی تفاوت دارند و در این خصوص باید بررسی کنیم تا ببینیم جزء کدام سازمان ها و دانشگاه ها هستیم.

وی پیشنهاد کرد رویداد های بعدی شتاب روستا در داخل روستاها برگزار شود تا این مناطق بیش از پیش در مسیر رشد و توسعه قرار گیرند.

گفتنی است رویداد ایده پردازی و کارآفرینی "شتاب در روستا" از 19 الی 21 اردیبهشت در اردبیل با معرفی 5 ایده برتر از میان 56 ایده ارائه شده در اردبیل برگزار شد که در آن ایده "زنجیره سلامت" با مربیگری مهران محمدی سرپرست مرکز رشد واحد اردبیل و ایده "قوط" به مربیگری حسین واثق دودران، فناور مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل، رتبه های اول و دوم ایده های برتر را کسب کردند.

سولماز چرایی دیگر فناور مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل هم به عنوان مشاور حوزه ثبت اختراع و اخذ مجوز در این رویداد حضور فعالی داشت.

ارسال نظرات