رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد

دانشگاه فرهنگیان قلب تپنده سند تحول بنیادین

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سند تحول بنیادن بدون دانشگاه فرهنگیان هیچ‌گونه ارزش و اعتباری ندار، گفت: دانشگاه فرهنگیان قلب تپنده سند تحول بنیادین است.
کد خبر: ۹۰۱۷۴۹۴
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲

به گزارش سرویس فرهنگیان  خبرگزاری بسیج، حمیدرضا حاجی بابایی در آیین سی و چهارمین یادواره بزرگداشت مقام معلم با تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اظهار داشت: همه باید در راستای اجرای این سند تلاش کنند چراکه این سند نقشه راه معلم، مدرسه و دانش‌آموز است.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین سندی افتخارآمیز است، گفت: این افتخار در صورتی است که سند اجرایی شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط کنونی هماهنگی خوبی بین مجلس و آموزش و پرورش در راستای اجرای سند شکل گرفته است، افزود: این سند به قدری دقیق است که حداقل600 کارشناس زبده کشوری که در آموزش و پرورش حرف اول را می‌زنند آن را تایید کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی به اجماع همه مواد و تبصره و راهکارها سند تحول بنیادین را مصوب کرده است، تصریح کرد: حتی به اندازه سر سوزن نگاه جناحی و سیاسی در سند تحول بنیادین نیست.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه رهبری سند تحول بنیادین را نسخه شفابخش می‌داند، گفت: اگر این مسیر طی شود قطعاً در هیچ قسمتی دچار مشکل نخواهیم شد.

وی با بیان اینکه نظام رتبه‌بندی معلمان در سیاست‌های کلی نظام توسط رهبری ابلاغ شد و در مجمع تشخیص مصلحت و نظام و همچنین جلسات گونان مصوب شده است، اضافه کرد: در این نظام بر اساس یک بند، نقشه جامع علمی کشور آماده شده که در راستای ارتقاء جایگاه استادان، فناوران، نخبگان و معلمین است که در برنامه ششم هم مصوب شده و لازم است که دولت و مجلس آن را اجرایی کنند چراکه جزء این راهی نداریم.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام رتبه‌‌بندی معلمان نباید در قانون مدیریت خدمات کشوری باشد، عنوان کرد: قانون مدیریت خدمات کشوری ما امروز پاسخگویی هیچ قسمتی نمی‌تواند باشد و به همین دلیل در مجلس و دولت کار می‌شود تا این مهم اصلاح شود.

* سند تحول بنیادن بدون دانشگاه فرهنگیان هیچگونه ارزش و اعتباری ندارد

وی با بیان اینکه در نظام رتبه‌بندی آماده شده معلمان باید در این نظام جایگاه هیئت علمی داشته باشند، تصریح کرد: در کنار این مهندسی نیروی انسانی است به این صورت که نظام رتبه بندی و مهندسی نیروی انسانی هر کدام یک روی سکه هستند.

حاجی‌بابایی افزود: مهندسی نیروی انسانی به این معنا است که در دراز مدت بر اساس روند سند تحول بنیادین بعد از 10 سال در کشور هیچ معلمی را در دوره ابتدایی که تحصیلاتی کمتر از لیسانس و فوق لیسانس ابتدایی داشته باشند، پیدا نمی کنیم.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادن بدون دانشگاه فرهنگیان هیچگونه ارزش و اعتباری ندارد به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با فرهنگیان و دانشجویان به مناسبت هفته معلم اشاره و بیان کرد: در این دیدار رهبری خود وارد دانشگاه فرهنگیان شدند تا با این اقدام به همه نشان دهند که دانشگاه فرهنگیان قلب تپنده سند تحول بنیادین است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تا در کشور دانشگاه تربیت معلم نداشته باشیم نمی‌توانیم آموزش و پرورش را اداره کنیم، اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان به این معناست که فردی پس از 17 سال تحصیل و اخذ مدرک دیپلم وارد دانشگاه فرهنگیان شود و بعد از 4 سال تحصیل در رشته ابتدایی، 30 سال برای دولت کار و خدمت کند سپس در 51 سالگی بازنشسته شود.

وی ادامه داد: کشور دارای دانشگاه بزرگی همچون شریف، امیرکبیر، تهران و ... است که دانشجویان بسیار شایسته تربیت می شوند.

حاجی بابایی بر تاثیرگذاری دانشگاه فرهنگیان در امر تدریس و تعلیم و تربیت تاکید و عنوان کرد: دانشگاهی که در این دانشگاه‌ها تربیت می شود لاجرم نمی تواند معلم باشد چراکه در این دانشگاه‌ها اساتیدی که تدریس می‌کنند 70 درصد علم است و تنها 30 درصد روش‌های تدریس اما در دانشگاه فرهنگیان 70 درصد روش‌های تدریس و معلمی است و 30 درصد علم است.

وی ادامه داد: هر معلمی که از آموزش و پروش به دانشگاه رفته جزء بهترین اساتید دانشگاه شده چراکه به روش تدریس کاملاً واقف بود.

* رایگان شدن آب و برق و گاز مدارس برای همیشه

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معلم تنها باید به واسطه دانشگاه فرهنگیان به روز شود، گفت: لازم است نظام‌های ضمن خدمت همگی جمع شود و معلم با دانشگاه فرهنگیان به روز شود تا معلم برای تدریس با بهترین روش‌های تدریس مرتبط آشنا شود که نظام رتبه‌بندی این تعریف را دارد.

وی با تاکید بر تشکیل نظام رتبه‌بندی در کشور گفت: دیدگاه ما این است که باید هر ساله 30 هزار دانشجو بگیریم که از این میزان 10هزار ابتدایی و 20 هزار آقا و 10هزار خانم است تا توازن به وجود آید تا وقتی این 20 هزار وارد مقطع ابتدایی شدند 5 هزار از معلمان ابتدایی که رشته‌های خاص دارند این را به مقطع متوسطه بیاوریم و هر ساله ادامه یابد تا بعد از مدتی در ابتدایی هیچ کسی وجود ندارد که رشته ابتدایی نداشته باشد و در دبیرستان کسی که رشته خاص خود را نداشته باشد پیدا نخواهیم کرد.

حاجی‌بابایی بر لزوم اجرایی شدن سند تحول بنیادن پرداخت و خاطرنشان کرد: در کشور سند تحول بنیادین برخی استان‌ها تدریس می‌شود باید به این نیز اهتمام ویژه داشته باشیم که این سند چه هدفی را دنبال می‌کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به بودجه پیش‌بینی شده دستگاه آموزش و پرورش طی سال جاری پرداخت و عنوان کرد: هر سال به این دستگاه کمک می‌شود اما در بودجه امسال هیچ جا را به اندازه آموزش و پروش کمک نکردیم و در مصوبات مجلس همه همکاری و برای طرح‌های آموزش و پروش با دو سوم به آن رأی دادند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال سرانه مداس به مبلغ 400 میلیارد تومان افزایش یافته از رایگان شدن آب و برق و گاز مدارس برای همیشه خبر دارد و اضافه کرد: امسال دست آموزش و پرورش از نظر بودجه باز شده و چنانچه خوب حرکت کند برای نوسازی و اتمام پروژه‌های نیمه کاره ریالی مشکل نخواهد داشت.

وی به موضوع نظام همسان‌سازی حقوق در کشور اشاره و بیان کرد: در برنامه ششم یکی از سخت‌ترین کارها و مصوبات ما بحث همسان‌سازی حقوق هم برای بازنشستگان و شاغلین است.

*دفاع از معلم، جایگاه و حقوق آن سخت‌ترین کار در مجلس

حاجی‌بابایی با بیان اینکه دفاع کردن از معلم و جایگاه و حقوق آن سخت‌ترین کار در مجلس است، گفت: این مربوط به همه دولت‌ها و مجلس‌ها طی 30 سال اخیر است.

وی با بیان اینکه در مجلس در ارائه طرح‌هایی که در راستای اجرای عدالت است هزاران تیر به سوی ارائه دهنده شلیک می شود، گفت : با ارائه این طرح از کمیسیون تا طرح ملی در صحن مجلس 10 بار به او حمله می شود و به شکلی مطلب پیاده می کنند که اگر این طرح اجرا شود نظام کشور سقوط و مملکت نابود می شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: الان که بحث حقوق‌ها مطرح بود در کمیسیون این چنین مصوب کردیم که تا حقوق 5 میلیون تومان را به میزان 10 تا 20 درصد اضافه کنیم به طوری که حقوق‌ها از 5 میلیون تومان بالاتر نرود و از این مبلغ به بالا هیچ درصدی اضافه نشود که برای این مورد جلسات بسیاری برگزار کردیم.

وی ادامه داد: وقتی طرح در مجلس مطرح شد از چپ و راست و همه جا به این طرح حمله شد و حداقل با من که از مدعیان اصلی این طرح بودم 20 جلسه برگزار کردند که من را اینگونه توجیه کنند که این کار سخت و مشکل است که با این وجود ما با تمام تلاش ایستادگی کردیم اما در نهایت طرح در مجلس رأی نیاورد و این مصوب شد که به دولت اجازه داده می شود که نظام پلکانی نزولی را اجرا کنند به این نحو که هر کسی که حقوقش بیشتر است حقوقش کاهش و هرکسی که حقوق کمتر است به آن افزوده شود.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه در مصوب شدن این طرح مجلس مقصر است، گفت: دولت در مصوب شدن این طرح مقصر نیست اما با این وجود می توانست در این جریان بهتر عمل کند و با وجود اینکه غیر قانونی عمل نکرده اما خوب هم عمل نکرد به این نحو که مجلس اعلام کرد دولت به شرط اجرای نظام پلکانی نزولی می تواند تا حداکثر 20 درصد حقوق‌ها را اضافه کند.

* واگذاری مدارس به بخش خصوصی به معنای زدن رگ حیات انسان‌های ضعیف

وی به طرح دو فوریتی آماده شده در مجلس اشاره و بیان کرد: این طرح طی 8 روز دیگر ارائه می‌شود که بر اساس این طرح به دنبال این هستیم که بگوییم اگر ما به دولت اعلام کردیم که می‌تواند تا 20 درصد حقوق‌ها را اضافه کند، نظر مجلس اینگونه است که باید پایه حقوق را 20 درصد در نظر بگیریم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی عدالتی در بین کارکنان در شأن مجلس، دولت و نظام جمهوری اسلامی نیست، تصریح کرد: باید همه کمک کنند تا بتوانیم در این خصوص طرح‌ها را به پیش بریم.

وی در واکنش به وجود این تفکر در کشور که آموزش و پرورش به بخش خصوصی واگذار شود، گفت: این تفکر در کشور غلط و ضد تفکر رهبری است چراکه ایشان در سیاست‌های کلی نظام اعلام کره‌اند که سیستم آموزش و پرورش یک امر حاکمیتی و مولد سرمایه اجتماعی است بنابراین باید آموزش و پرورش را با حاکمیت اداره کرد.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه کشورهای آمریکا، ترکیه و فرانسه هیچ مدرسه ای را به بخش خصوصی واگذار نکرده اند، بر عدم واگذاری مدارس به بخش خصوصی تاکید کرد و ادامه داد: واگذاری مدارس به بخش خصوصی به معنای زدن رگ حیات انسان‌های ضعیف و از اهداف نظام و اسلام دور شدند بنابراین باید همه کمک کنیم این اتفاق نیافتد چراکه در غیر این صورت نمی‌توانیم پاسخگو باشیم.

وی تصریح کرد: در تمام دولت‌ها مسئولین که در جاهای دیگر خوب پول خرج می‌کنند وقتی نوبت به آموزش و پرورش می‌رسد می‌گویند بودجه‌ای نداریم و در طول 30 سال است که برای این موضوع بحث می‌کنیم بنابراین از تمامی فرهنگیان درخواست دارم که از مسئولین و دولتمردان و مجلس این مهم را مطالبه کنید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این کشور پول برای خرج کردن در آموزش و پرورش کم نیست، یادآور شد: این سخن را به کسانی می گویم که حداقل 20 سال است که در کشور بودجه می نویسند.

وی با اشاره به اینکه شغل معلمی را در چارچوب قانون و نظام می‌دانم، گفت: معلم نجیب‌ترین انسان است و خط قرمز من در مجلس آموزش و پرورش است به طوری که تمام مسئولین و دولتمردان به این آگاه هستند و این سخنان من تبلیغاتی نیست چراکه به همگان ثابت شده است.

* تخصیص 3 میلیارد و 700 میلیون تومان برای نوسازی دو استخر در همدان

حاجی‌بابایی با بیان اینکه کسی در کشور جرأت دفاع از کشاورز، معلم و کارگر را ندارد، خاطرنشان کرد: متاسفامه در کشور هر گاه کسی بخواهد از کارگر دفاع کند او را پوپولیست می‌خوانند، که این خلق همان کسانی هستند که درآمد زیادی دارند؛ سخنان من به این افراد این است که اگر شما هم راست می گویید حرف پوپولیستی بزنید، در صورتی که به دلیل عدم اعتقاد به آن هیچگاه نمی‌گویید.

وی با تاکید بر لزوم دفاع از جایگاه کارگر، معلم، کشاورز و ... به جایگاه کارگر در اسلام اشاره و عنوان کرد: پیامبر(ص) دست کارگر را می‌بوسید اما در جامعه امروزی اگر پیامبر(ص) چنین اقدامی انجام می داد این سیاستمداران به ایشان پوپولیست می گفتند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دنبال حل مشکل مقطع تحصیلی و ادامه تحصیلی هستیم، گفت: بنده به تنهایی نمی توانم کاری از پیش ببرم و تنها می توانم پیشنهاد ارائه دهم و در مجلس از 290 نفر 146 نفر به آن رأی بدهند که در این راستا باید تلاش و کوشش کرد.

وی در ادامه سخنان خود به تعامل و هماهنگی ایجاد شده بین نمایندگان مجلس و مسئولین ارشد استان اشاره و عنوان کرد: در استان به این جمع بندی رسیدیم که به دور از مسائل سیاسی و حزبی تنها به استان و کار و تلاش تمرکز کنیم و در استان حاشیه بی حاشیه.

حاجی‌بابایی از تخصیص 3 میلیارد و 700 میلیون تومان برای نوسازی دو استخر در همدان خبر داد و خاطرنشان کرد: این دو استخر که در استان همدان قطعاً بهترین هستند برای معلمین پیش بینی شده که در 28 اسفند ماه 2 میلیارد تمام برای نوسازی واریز شد.

وی با بیا اینکه بزرگ‌ترین افتخار ما این است که همه چیز را فدای مردم می کنیم، یادآور شد: اگر کسی جز این قدم بردارد و مردم را فدای زندگی خود و منافع و حزب و جناه خود کند حتما خداوند پاسخ خواهد داد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار