حاجی دلیگانی گفت: هر چه تلاش کردیم تا طرح این الحاقیه از دستور کار مجلس خارج شود، نتیجه ای نیافتیم چرا که برخی از اعضای هیئت رئیسه مجلس به نوعی به دولت قول داده اند که روند تصویب این لوایح را تسهیل کنند.
کد خبر: ۹۰۱۷۵۲۶
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۵

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به تصویب کلیات FATF در مجلس اظهار داشت: FATF چهار لایحه است که دو لایحه داخلی دارد و دو لایحه هم در خصوص الحاق ایران به کنوانسیون ها است.

وی ادامه داد: دو لایحه داخلی ایراداتی دارد اما خطر بزرگتر مربوط به آن دو الحاقیه پیرامون کنوانسیون های پالرمو و خطرناک تر از آن الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم است که متأسفانه هم اکنون در دستور کار مجلس قرار دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شواری اسلامی گفت: هر چه تلاش کردیم تا طرح این الحاقیه از دستور کار مجلس خارج شود، نتیجه ای نیافتیم چرا که برخی از اعضای هیئت رئیسه مجلس به نوعی به دولت قول داده اند که روند تصویب این لوایح را تسهیل کنند و نهایتا تا یک الی دو ماه آینده مصوبه نهایی را تقدیم دولت کنند.

وی با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام افزود: من تذکر دادم حالا که برجام به این سرنوشت دچار شده، طرح مسئله FATF در این شرایط و بلافاصله پس از این بدعهدی آمریکا درست نیست و بگذاریم برای وقت دیگری و الان از دستور کار مجلس خارج شود. با این حال الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم در شرایط کنونی عین خطاست و پیام بسیار بدی را در شرایط کنونی که آمریکا از برجام خارج شده است را مخابره می کند و این نوعی عقب نشینی در برابر اقدام نابخردانه ترامپ است.

 

ارسال نظرات