مدیرکل مرکز هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نقش قطب الدین صادقی در هنر ایران غیرقابل انکار است، گفت: مهمترین ویژگی این استاد برجسته حوزه تئاتر، سینما و تلویزیون ایران کُرد بودن است.
کد خبر: ۹۰۱۷۵۵۴
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، شهرام کرمی، در مراسم بزرگداشت دکتر قطب الدین صادقی استاد برجسته سینما، تئاتر و تلویزیون کشور که به همت دانشگاه کردستان و با همکاری بنیاد نخبگان استان و شهرداری سنندج در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، گفت: شاید در یک دهه اخیر این مراسم پانزدهمین برنامه‌ای باشد که برای بزرگداشت دکتر صادقی در کشور برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه نقش دکتر صادقی در هنر ایران غیرقابل انکار است، اظهارداشت: معتقدم یکی از مهمترین ویژگی‌های قطب الدین صادقی کُرد بودن او است و این اصالت فرهنگی و قومی در رفتار و ادبیات و آثار او تجلی پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: بعضی از انسان‌ها به اندازه‌ای بزرگ و تاثیرگذار هستند که به بهانه‌های مختلف می‌توان از آن‌ها تجلیل کرد و دکتر صادقی هم یکی از این افراد و از مفاخر هنر ایران زمین است.

کرمی با اشاره به اینکه قطب الدین صادقی در فضای هنر به بهترین نحو آثاری را خلق کرده است، بیان کرد: این شخصیت فاخر حوزه تئاتر و سینما و تلویزیون ایران نمونه کامل یک مرد ایرانی است.

مدیرکل مرکز هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این استاد برجسته تئاتر همواره به عنوان یکی از مفاخر کُرد در تمامی محافل مطرح بوده است.

کرمی ویژگی دیگر دکتر صادقی را هنرمند بودن خواند و خاطرنشان کرد: در طول چند دهه اخیر از هیچ تلاشی در راستای رشد و اعتلای هنر در کشورمان دریغ نکرده و تاکنون شاگردان زیادی را هم تربیت کرده است.


انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات