کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در گفتگو با بسیج مطرح کرد:
حجت الاسلام دکتر نصرالله پور عنوان کرد: علاوه بر افشای چهره خبیث تکفیری‌ها از طریق رسانه و سینما و نیز بیان نقش غربی ها، آل سعود و صهیونیست در حمایت و ایجاد جریان‌های تکفیری، باید نسخه اصلی اسلام ناب را به مردم معرفی کرد مثل کاری که «به وقت شام» حاتمی کیا انجام داد.
کد خبر: ۹۰۱۷۵۵۸
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵

 حجت الاسلام و المسلمین جواد نصرالله پور، امام جمعه ارزوئیه و کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در گفتگو با خبرنگار بسیج که با محور اکران فیلم «به وقت شام» انجام شد، با اشاره به سوءاستفاده‌های داعش و گروه‌های تکفیری از آموزه‌های اسلام و قرآن، اظهار کرد: اسلام دین مهر و رحمت است و مهمترین لقب پیامبر اسلام (ص) «رحمت للعالمین» است و در تاریخ نیز جلوه‌های رحمت ایشان بار‌ها ذکر شده است.

وی با بیان اینکه در آِیات قرآن کریم محبت و توجه به پدر و مادر، توجه به خلق خدا و مهربانی نسبت به بندگان خداوند موج می‌زند، تصریح کرد: کاریکاتور بی رحم و خشن داعش در اتاق فکر آمریکایی و صهیونیستی و با تکیه بر اعتقادات تکفیری‌ها و آل سعود ایجاد شد تا اسلام را دقیقا در زمانی که مردم تشنه معارف الهی هستند، در افکار عمومی تخریب کند.

نصرالله پور با اشاره به رونق اسلام خواهی و اسلام گرایی در شرایط کنونی جهان، بیان کرد: این استقبال به گونه‌ای است که قرآن جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا و اروپا محسوب می‌شود؛ لذا دنیای استکبار برای تخریب وجهه اسلام و مقابله با اسلام گرایی، جریان فکری تکفیری به نام داعش را ایجاد کرد و از آن حمایت مالی، رسانه‌ای و لوجستیکی انجام داد که با مقاومت هوشمندانه جوانان عراقی، سوری، ایرانی، افغانستانی، پاکستانی و ... مواجه شد، بطوری که این توطئه را تا مرز شکست کامل پیش برده است.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در پاسخ به این سوال که در برابر اینگونه رفتار‌های التقاطی چه باید کرد؟، گفت: ضمن افشای چهره خبیث تکفیری‌ها از طریق رسانه‌ها و سینما و همچنین بیان نقش غربی ها، آل سعود و صهیونیست در حمایت و ایجاد این جریان‌های تروریستی، باید نسخه اصلی اسلام ناب را به مردم معرفی کرد، زیرا درمان حقیقی مشکلات امروز جهان، انتظار منجی موعود (عج) است لذا مقاومت ما باید جهت دار باشد تا زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم کند.


وظیفه رسانه‌ها و سینما در مقابله با داعش


وی با اشاره به اینکه باید با زبان رسانه و سینما تفاوت میان ظهور و انقلاب امام زمانی را با جریان اسلام کاریکاتوری خشن و آدم کش برای دنیا مشخص کرد، افزود: باید تفاوت میان نظام، ولی فقیه به عنوان نایب عام امام زمان (عج) با سیستم خلافت ادعایی تکفیری داعشی‌ها مشخص شود و در این راستا یکی از وظایف مهم رسانه‌ها آن است که تلاش کنند تا میان مجاهدت‌های رزمندگان مخلص و نوع دوست جبهه مقاومت با داعشی‌های فریب خورده، جاهل و دنیاپرست تفکیک ایجاد کنند.

نصرالله پور تاکید کرد: دنیا باید بداند که رزمندگان جبهه مقاومت برای دفاع از اسلام، ناموس مسلمین و دفاع از حرم معصومین (ع) و برای اطاعت از نایب امام زمان (عج) مجاهدت کردند، اما مزدوران داعشی مستقیما تحت حمایت رژیم صهیونیستی قرار گرفتند تا جایی که مصدومان آن‌ها در بیمارستان‌های این دشمن اصلی اسلام، درمان شدند.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به اینکه هنر امثال حاتمی کیا در سینمای انقلاب اسلامی نمایش این تفاوت هاست، ابراز کرد: حاتمی کیا امروز به عنوان یک خط شکن وارد عرصه شده و راه شهید آوینی را ادامه می‌دهد که همان نمایش ارزش‌های انقلاب از طریق هنر، رسانه و تصویر است.

وی اضافه کرد: امروز حاتمی کیا وظیفه زدودن غبار مظلومیت از چهره مدافعان حرم اهل بیت (ع) و مدافعان حریم انسانیت را در فیلم «به وقت شام» انجام داده است و این جریان باید توسط هنرمندان ارزشی در جبهه انقلاب ادامه پیدا کند.

نصرالله پور با بیان اینکه زبان رسانه و سینما زبان بین المللی است، تصریح کرد: باید با بهره گیری از این زبان، اسلام ناب محمدی که سرشار از مهر و محبت است، به جهانیان ارائه شود.



سوءاستفاده‌های داعش از روایات آخرالزمانی

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به اقدامات گروه داعش در راستای تخریب باور‌های مهدوی مسلمانان، تصریح کرد: این افراد از باور مهدویت سوءاستفاده کردند و با بهره گیری از روایات مربوط به آخرالزمان و ظهور امام زمان (عج)، سعی در مشروعیت بخشی به خود را داشتند چنان که در انتخاب پرچم سیاه، استنادشان این بود که پرچم پیامبر (ص) دارای این رنگ بوده است و یا به روایات برافراشته شدن پرچم‌های سیاه در زمان ظهور امام زمان (عج) استناد می‌کردند؟!

وی با بیان اینکه داعش با پرچم‌های سیاه خود را خلیفه پیامبر (ص) و زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) می‌دانست، گفت: با توجه به تخریب باور‌های مهدوی از سوی داعش، اساتید مهدوی و اهالی رسانه با تولید آثار هنری باید چهره واقعی امام زمان (عج) و روایات ناب و اصیل در باره ظهور و دولت کریمه مهدوی را بیان کنند.

نصرالله پور با اشاره به مهر و محبت امام زمان (عج) نسبت به مردم، بیان کرد: امام زمان (عج) مظهر مهر و محبتِ خداوند متعال است چنان که امام رضا (ع) می‌فرمایند: «الإِمامُ الأَنیسُ الرَّفیقُ، وَالوالِدُ الشَّفیقُ، وَالأَخُ الشَّقیقُ، وَالاُمُّ البَرَّةُ بِالوَلَدِ الصَّغیرِ؛ امام، همدم و رفیق است و پدر مهربان؛ و برادرِ همسان است و مادر نیکوکار به فرزند کوچکش.» و یا در روایتی امام مهدی (عج) می‌فرمایند: «ای مردم! رحمت خداوند متعال تمام عالم را فرا گرفته است و من آن رحمت واسعه هستم».



کارشناس مرکز تخصصی مهدویت تاکید کرد: امام مهدی (عج) در تشرفات و توقیعات متعددی فرمود: ه اند: «من همواره به یاد شیعیان هستم، برای آنان دعا می‌کنم و گره‌های آنان را باز می‌کنم»؛ از این رو، داعش با این اقدامات خود ظلم بزرگی به باورداشت مهدویت به عنوان منجی تمام ادیان الهی انجام داد و سعی در تخریب و تضعیف آن داشت لذا اندیشمندان و هنرمندان باید پای کار آمده و این جریان ناب را معرفی کنند.



چگونه زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشیم؟


وی در پایان خاطرنشان کرد: زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) جز از مسیر مهر و محبت، خدمت، ایثار و شهادت در راه خدا برای حفظ سرزمین‌های اسلامی نمی‌گذرد لذا باید در انقلاب اسلامی در زمینه‌های امور رسانه ای، هنری و سینمایی برای این امر قدم برداریم که خوشبختانه در سال‌های اخیر با برگزاری جشنواره فیلم مردمی عمار و پرچم داری کارگردانان بزرگی همچون ابراهیم حاتمی کیا، جبهه انقلاب اسلامی در حال فتح قله‌های هنر و سینماست چنان که اثر «به وقت شام» فصل جدیدی از هنر انقلابی و حرکت به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی در ابعاد جهانی است.
ارسال نظرات