رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی در همایش بزرگ «استقبال از بهار قرآن» به تشریح برنامه‌های قرآنی حرم مطهر رضوی در ایام ماه مبارک رمضان پرداخت.
کد خبر: ۹۰۱۷۵۹۲
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز؛ حجت‌الاسلام مهدی شجاع گفت: در ایام پر خیر و برکت رمضان روزانه حدود 10 جلسه ترتیل خوانی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود تا زائران این بارگاه قدسی در هر زمانی که اراده کنند بتوانند در این جلسات نورانی شرکت کنند.

وی به پخش جلسات ترتیل خوانی حرم مطهر رضوی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: روزانه سه جلسه از این جلسات از صدا و سیما پخش می‌شود تا دوستداران قرآن در سراسر کشور بتوانند با پای دل در این جلسات نورانی و پر از معنویت شرکت کنند.

وی تصریح کرد: همه روزه بعد از اقامه نماز صبح، جلسه ترتیل خوانی در صحن انقلاب اسلامی برگزار می‌شود که این مراسم به صورت زنده و مستقیم از شبکه اول صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود.

حجت‌الاسلام شجاع افزود: جلسه دوم ترتیل خوانی از ساعت 10:30 تا 11:30 در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود که این مراسم نیز به صورت مستقیم از شبکه قرآن و معارف صدا و سیما پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: ترتیل خوانی سوم همه روزه از ساعت 18 تا 19 در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار می‌شود که این برنامه نیز به صورت مستقیم از شبکه افق صدا و سیمای سیمای جمهوری اسلامی به روی آنتن می‌رود.

این فعال قرآنی همچنین به برگزاری محفل ترتیل خوانی ویژه بانوان زائر و مجاور اشاره و عنوان کرد: علاوه بر این محفل ترتیل خوانی در رواق حضرت زهرا(س) ویژه خواهران همه روزه از ساعت 10 تا 11 برگزار می‌شود.

محفل انس با قرآن و کرسی تلاوت کلام الله مجید با حضور زائران و مجاوران بارگاه قدسی رضوی در ایوان مقصوره صحن مسجد گوهرشاد هر روز قبل از لحظات معنوی و ملکوتی افطار از دیگر برنامه‌هایی بود که حجت‌الاسلام شجاع به آن اشاره و عنوان کرد: این برنامه نیز همه روزه در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

برگزاری برنامه درس‌هایی از قرآن با حضور حجت‌الاسلام قرائتی و کرسی تلاوت قرآن کریم هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی از دیگر مواردی بود که رئیس اداره علوم قرآنی به آن اشاره کرد.

وی همچنین از برگزاری مسابقات مختلف قرآنی، برنامه ختم گروهی کلام الله مجید، کارگاه‌های تصحیح قرائت نماز و برگزاری محافل تفسیر قرآن در ایام ماه نزول قرآن در حرم مطهر رضوی خبر داد و عنوان کرد: جلسات تفسیر قرآن کریم در این ایام با حضور اساتید برجسته قرآنی از جمله استاد بهرام‌پور، هر روز بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد گوهرشاد برگزار می‌شود.

رئیس اداره علوم قرآنی با بیان اینکه مشهدالرضا(ع) مهد قاریان و حافظان قرآن کریم است، اظهار کرد: جلسات ترتیل خوانی حرم مطهر رضوی با حضور قاریان و حافظان برجسته و بین المللی قران کریم برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها