خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه وکارشناس امر به معروف و نهی از منکر
حجت الاسلام تقوی یگانه در همایش آمرین به معروف و ناهین از منکر ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (علیه السلام ) اصفهان گفت : امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه مهم همگانی است و همه ی ما نسبت به انجام این وظیفه مهم در جامعه اسلامی مسئولیم .
کد خبر: ۹۰۱۷۶۰۴
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه مقاومت امام صادق (علیه السلام) اصفهان ، حجت الاسلام تقوی یگانه استاد حوزه و دانشگاه وکارشناس امر به معروف و نهی از منکر در همایش آمرین به معروف و ناهین از منکر این ناحیه گفت : امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است این وظیفه مربوط به یک نهاد ، ارگان یا قشر خاصی از مردم نیست و همه ی ما باید نسبت به انجام این وظیفه مهم اهتمام لازم را داشته باشیم.

حجت الاسلام تقوی یگانه افزود :اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر انجام نشود باور مردم تغییر کرده و ضد ارزش ها به ارزش تبدیل می شوند.

وی گفت : امروز دشمن به دنبال شکستن قبح گناه در جامعه اسلامی است و به روش های مختلف ، برای عادی سازی گناه و انجام آن در تلاش است و اگر امت اسلامی نسبت به گناه بی تفاوت بشوند اشرار بر جامعه اسلامی مسلط می گردند.

حجت الاسلام تقوی یگانه خاطر نشان کرد : امروز دشمن با تمام توان به جنگ امر به معروف و نهی از منکر آمده و به طرق مختلف سعی در از میان رفتن این وظیفه مهم و همگانی در جامعه اسلامی دارد .

وی در ادامه به روایات و احادیث در خصوص امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت : در قرآن کریم 120 آیه مربوط به امر به معروف و 900 روایت در خصوص اهمیت این فریضتین بیان شده است .

وی گفت : امر به معروف و نهی از منکر سه مرحله دارد : اشاره ، زبان ، عمل که اشاره و زبان مربوط به همه ی مردم میباشد و همه باید گناهکار تذکر دهیم و مرحله سوم مربوط به ضابطین قضایی می باشد ، اما اگر تذکر زبانی اگر انجام شود تاثیر بسزایی خواهد داشت .

 حجت الاسلام تقوی یگانه در پایان به چند راهکار در خصوص امر به معروف و نهی از منکر اشاره و از همه مردم مسلمان خواست که این واجب فراموش شده را انجام نمایند تا انشاالله جوامع اسلامی شاهد رشد و شکوفایی هرچه بهتر شوند .

سخنرانی حجت الاسلام هاشمی از اساتید حوزه و دانشگاه ، اجرای گروه سرود مولا و مداحی برادر سید رضا نریمانی از دیگر برنامه های این همایش بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها