خبرهای داغ:
معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد کشور:

رفاه اجتماعی ، استقلال و پیشرفت اقتصادی از اهداف اقتصادی مقاومتی است

معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد کشور با بیان اینکه خارجی ها به پشتوانه تحریم داخلی می خواهند اقتصاد ایران را فلج کنند، گفت : امیدواریم مسئولین کشورمان به این واقعیت برسند که با رفع تحریم داخلی اروپایی ها واستکبار نخواهند توانست به اقتصادمان ضربه بزنند.
کد خبر: ۹۰۱۷۶۳۸
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان ، حجت الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات شهرستان کاشان، به جایگاه اقتصاد مقاومتی در نظام اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: استقلال اقتصادی، رفاه عمومی و پیشرفت اقتصادی از مهمترین اهداف اقتصاد مقاومتی در انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه استقلال اقتصادی به معنای علم زبان نیست، بلکه به معنای تعامل با جهان  از حوزه قدرت است، به حضور کشورهای بازنده و برنده در اقتصاد جهانی اشاره کرد و گفت: کشوری که ده میلیارد دلار نفت خام صادر می کند و ده میلیارد دلار توافق نامه امضاء می کند، با کشوری که ده میلیارد دلار هواپیما صادر می کند و ده میلیارد دلار نفت خام خریداری می کند، خیلی تفاوت دارد، چون کشور دوم برنده می باشد.

 عبدالملکی، با بیان این که کشوری که از موضع قدرت برنده است و تعامل می کند، قواعد بازی را در تجارت بین الملل تعیین می کند، گفت:  کشور برنده و قدرتمند همیشه قیمت نفت خام  و هواپیما را مشخص می کند.

وی با اشاره به این که کشورهای بازنده در اقتصاد جهانی منافعشان به تاراج می رود و کشور قدرتمند و برنده دیگران را تحریم می کند، گفت: اگر به عنوان کشور ضعیف وارد اقتصادجهانی بشویم، منافع ملی مان پایمال می شود.

دبیر شورای اقتصاد رسانه ملی با بیان کاهش شکاف طبقاتی نسبت به اوایل انقلاب در کشور، به توسعه علم و فناوری، نانو تکنولوژی، هسته ای  و...در کشورمان اشاره  کرد و گفت: دلیل اینکه  موشک های ایران برای مستکبرین به یک معضل تبدیل شده، خود نشان از پیشرفت  نظامی ایران در عرصه جهانی است .

 عبدالملکی، با بیان این که کشورمان در استقلال اقتصادی ، رفاه عمومی و پیشرفت اقتصادی بسیار خوب عمل کرد، گفت: هرچند کشورمان از متوسط جهانی در تمام زمینه ها خیلی جلو می باشد، ولی تا نقطه ایده آل فاصله داریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار