خبرهای داغ:
مدیر ستاد دیه استان قم خبر داد

آزادی ۲۰۶ زندانی جرایم غیر عمد در استان قم

مدیر ستاد دیه استان قم گفت: سال گذشته ۲۰۶ زندانی جرایم غیرعمد با کمک این ستاد از زندان آزاد شدند.
کد خبر: ۹۰۱۷۶۵۴
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
آزادی ۲۰۶ زندانی جرایم غیر عمد در استان قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، رضا رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم با اشاره به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان قم اظهار کرد: سال گذشته ۲۰۶ زندانی جرایم غیر عمد در استان قم از جمله ۲۰۱ مرد و پنج زن با کمک ستاد دیه از زندان آزاد شدند.

وی ادامه داد: از زندانیان آزاد شده در استان قم در سال ۹۶، ۲۰ نفر به خاطر دیه غیرعمد، ۱۲۹ نفر به خاطر بدهی مالی همچون چک و سفته، ۴۷ نفر به خاطر مهریه و ۱۰ نفر به خاطر نفقه در زندان بودند.

مدیر ستاد دیه استان قم افزود: بدهی زندانیان آزاد شده جرایم غیر عمد در سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان بود که توانستیم حدود چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از این بدهی را از شاکیان تخفیف بگیریم، بقیه این مبالغ را از منابع مختلف تامین کردیم تا این زندانیان جرایم غیرعمد از زندان آزاد شدند.

رضایی با اشاره به کمک‌های مردم استان قم برای آزادی زندانیان غیرعمد اظهار کرد: سال گذشته برای آزادی این زندانیان در استان قم ۷۱۰ میلیون تومان کمک مردمی جمع آوری شد، همچنین آورده خانواده‌های زندانیان هم برای آزادی آن‌ها حدود ۷۸۰ میلیون تومان بود.

وی ادامه داد: زندانیان غیرعمد استان قم در سال ۹۶ توانستند که با ارائه درخواست اعسار به دادگاه، حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از بدهی خود را قسطی کنند، همچنین در این میان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به زندانیان غیرعمد استان برای آزادی ایشان پرداخت شد.

مدیر ستاد دیه استان قم خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۷۸۰ میلیون تومان توسط صندوق تامین خسارت بدنی و بیمه‌ها بابت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت شد، صندوق تامین خسارت بدنی وابسته به بانک مرکزی است و بازپرداخت تسهیلات آن بین ۱۵ تا ۲۰ سال است و این صندوق تسهیلاتی به رانندگانی که بدون داشتن بیمه نامه محکوم به پرداخت دیه در تصادفات شدند، می‌دهد.
ارسال نظرات