احتمال تحریم واردات سیب‌زمینی سرخ کرده آمریکایی توسط روسیه

روسیه احتمالا واردات سیب‌زمینی سرخ کرده یخ‌زده از آمریکا را در ادامه جنگ تحریم با غرب تحریم می‌کند. 
کد خبر: ۹۰۱۷۶۸۰
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸

 


به گزارش خبرگزاری بسیج، روسیه قصد دارد در پاسخ به تحریم‌های آمریکا علیه این کشور واردات سیب‌زمینی سرخ کرده  از آمریکا را تحریم کند. 

بنا به اعلام اتحادیه ملی کشاورزی روسیه این کشور در سال 2017 روسیه 94 درصد سیب‌زمینی سرخ کرده یخ زده خود را وارد کرده است اما در شرایط کنونی تجهیزات مورد نیاز برای تولید این محصول به روسیه وارد شده است.  تجهیزات وارد شده به روسیه ظرفیت تولید سالانه 110 هزار تن سیب‌زمینی سرخ کرده یخ‌زده دارند و این در حالی است که روسیه سالانه 106 هزار تن سیب‌زمینی سرخ کرده یخ زده مصرف می‌کند. 

سرگی کرولف رئیس اتحادیه ملی کشاورزی روسیه گفت: اعمال تحریم علیه واردات سیب‌زمینی سرخ کرده یخ زده از آمریکا نه تنها به تقویت تولیدات کشاورزی داخلی و همچنین تولید سیب‌زمینی منجر شده بلکه به توسعه اشتغال در صنعت فرآوری محصولات کشاورزی انجامیده و امنیت غذایی و کیفیت آن را نیز بالا خواهد برد. 

در ماه آوریل نخستین کارخانه تولید سیب‌زمینی سرخ کرده یخ‌زده در روسیه به بهره‌برداری رسید. انتظار می‌رود تولید داخل این محصول در روسیه نیاز این کشور را به طور کامل برآورده کرده و جایگزین واردات شود. روسیه در ماه آوریل از تصمیم خود برای پاسخ به تحریم‌های امریکا علیه این کشور خبر داد.

این احتمال وجود دارد که واردات دارو، تنباکو و برخی دیگر از محصولات آمریکایی به روسیه نیز تحریم شود. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات