معاون آموزش و پژوهش وزیر صنعت، معدن و تجارت:

دانش‌محوری و کیفیت بالا کالا با اجرای طرح تاپ ممکن می‌شود/ پیش‌بینی بودجه ۳۰۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای طرح تاپ

معاون آموزش و پژوهش وزیر صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه با اجرای طرح تاپ کالا به سمت دانش‌محوری و کیفیت بالا پیش می‌رود، گفت: امسال سال حمایت از محصولات و کالاهای ایرانی است، کالاهای ایرانی باید کیفیت داشته باشند این کیفیت نیز مبتنی بردانشی است که دانشگاه‌های ما انتقال می‌دهند.
کد خبر: ۹۰۱۷۶۸۶
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، برات قبادیان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح تاپ طرحی مبتنی بر دانش، دانشگاه، اساتید دانشگاه و فکر دانشمندان است تا ما بتوانیم تمام فعالیت‌های جامعه را به آن سمت ببریم و به عبارتی از علم برای کسب‌وکار، ارائه خدمت، کمک به مردم و توسعه کشور استفاده کنیم.

وی افزود: طرح تاپ بدین شکل است که در مرحله نخست دانشجویان کارشناسی بر اساس تخصص و جایی که تخصصشان است کارآموزی کارشناسی خود را به‌صورت تقاضامحور در صنعت انجام دهند.

معاون آموزش و پژوهش وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: در این مرحله دانشجویان در مقطع کارشناسی با صنعت تجارت، کشاورزی، خدمات و جامعه آشنا می‌شوند.

وی بیان کرد: در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری یک دانشجوی ارشد تعدادی واحد درسی می‌گذراند و ۹ ماه تا یک سال بر روی مسئله‌ای کار می‌کند که منجر به نوشتن یک پایان‌نامه می‌شود که بحث ما این است که این پایان‌نامه مبنتی بر حل مسئله در کشور و تقاضای جامعه نیست.

قبادیان گفت: کارشناسی و کارشناسی ارشد را گذرانده یک محقق و پژوهش‌گر است چندین ماه درس می‌خواهد، ولی در ادامه باید یک رساله تحقیقاتی بنویسد که در طرح تاپ دانشجو می‌تواند مانند ارشد روی یک رساله تحقیقاتی کار کند که مطابق با نیاز‌های جامعه و صنعت باشد و این گروه یعنی دانشجویان ارشد و دکتری پایان‌نامه خود را دیگر در بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی کار می‌کنند.

وی تصریح کرد: دانشجو با انجام این کار مسئله‌ای را از مسائل بنگاه‌های اقتصادی صنعتی و معدنی حل می‌کند دوم اینکه آشنایی دوطرفه اتفاق می‌افتد و بنگاه‌های اقتصادی نیز نیرو‌های خود را از میان این دانشجویان انتخاب می‌کنند.

معاون آموزش و پژوهش وزیر صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه با اجرای طرح تاپ کالا به سمت دانش‌محوری و کیفیت بالا پیش می‌رود، گفت: امسال سال حمایت از محصولات و کالا‌های ایرانی است، کالا‌های ایرانی باید کیفیت داشته باشند این کیفیت نیز مبتنی بردانشی است که دانشگاه‌های ما انتقال می‌دهند.

وی تصریح کرد: به دنبال اینکه دانشجوی ارشد و دکتری به واحد صنعتی می‌روند استاد نیز در آنجا کمک و هدایتشان می‌کنند بنابراین دو اتفاق در صنعت می‌افتد یکی حل معضلات فنی، علمی و دانش‌بنیان کردن کالا و دیگری دارا شدن واحد‌های اقتصادی از یک واحدی به نام آرندی.

قبادیان اظهار داشت: در طرح تاپ به دنبال این هستیم که بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی و کسانی محصول تولید می‌کنند دارای واحد تحقیق و توسعه شوند، چون محصولاتی ماندگارند و بنگاه‌هایی می‌توانند ادامه حیات دهند که مبتنی بر دانش باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید رابطه صنعت و دانشگاه را تقویت کنیم افزود: با این طرح میانبر می‌خواهیم با یک‌زمان بندی کوتاه ۹۸ هزار بنگاه اقتصادی صنعتی معدنی که در کشور داریم صاحب واحد‌های ارندی شوند.

معاون آموزش و پژوهش وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: در بودجه سال ۹۷ (تبصره ۹) اعتباری برای این طرح در نظر گرفته‌شده و پیش‌بینی می‌شود بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ میلیارد تومان در این زمینه جمع شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار