خبرهای داغ:
فرمانده سپاه استان سمنان در نشستی با اصحاب رسانه و مدیران روابط عمومی گفت: تبیین ماهیت واقعی تزویر، روحیه استکباری و ددمنشی و بدعهدی های آمریکا برای مردم از وظایف مهم رسانه است.
کد خبر: ۹۰۱۷۶۹۹
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، نشست صمیمی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اصحاب رسانه و مدیران روابط عمومی استان سمنان به مناسبت فرارسیدن 27 اردیبهشت ماه روز روابط عمومی و ارتباطات برگزار شد.

سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه استان سمنان در این نشست به بیان مسائل روز کشور از جمله بحث برجام پرداخت و گفت: مؤلفه هایی در بحث برجام وجود دارد که باید به آنها توجه شود که یکی از آنها توجه به سابقه دیرینه دشمنی آمریکا و استکبار جهانی با کشور و ملت ماست و نکته مهم در این میان درک صحیح از این اختلاف و دشمنی است و از وظایف مهم اصحاب رسانه این است که شفاف سازی را در تبیین چنین مسائل و موضوعات مهم و کلان کشور در جامعه دنبال کنند.

وی بیان کرد: امروزه خیلی ها تلاش می کنند بحث خصومت آمریکا را نسبت به ملت، دولت، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در سطح موضوعاتی مثل روابط دیپلماسی و اختلاف بین المللی معرفی کنند و بزرگترین اشتباه در این مقطع مهم این است که سطح منازعات را در سطحی پایین و به بحث های پیش پا افتاده ربط دهیم.

فرمانده سپاه استان سمنان به دلیل خصومت و دشمنی دشمنان اشاره کرد و گفت: بغض و کینه استکبار فراتر از این موضوعات است و بلکه اختلاف آنها با ما اختلافی بنیادین و اساسی، اختلاف اعتقادی و اختلاف بر سر ایدئولوژی است.

سردار حسن زاده افزود: این تصور که فکر کنیم اصل اختلاف با چیزهایی شبیه به این مسائل حل می شود؛ تصوری اشتباه و باطل است؛ چرا که آمریکائی ها با اساس انقلاب ما مشکل دارند و با انقلاب اسلامی که مبتنی بر موازین اسلامی است؛ مشکل دارند؛ و  علت آن این است که انقلاب اسلامی ایران با نگرش و اساس لیبرالیسم و آمریکا و نظام سلطه مشکل دارد و ریشه این اختلاف در اصل آیات و کلمات و واژه های نورانی قرآن کریم است.

وی بیان کرد: آنها خود می گویند که حرکت امام خمینی (ره) تمام منافعشان را در خاورمیانه به خطر انداخته است و امروز با توانمندی روز افزون انقلاب و مبانی فکری و انقلابی و قوت تفکر انقلاب در جامعه و فراتر از مرزها دیگر آن جمله را به کار نمی برند و می گویند منافع عرب و استکبار و رژیم صهیونیستی از بین رفته است.

فرمانده سپاه استان سمنان با بیان اینکه در موضوع برجام و پسابرجام توجه به اینکه چگونه موضع در برابر نظام سلطه بگیریم؛ مهم است؛ گفت: باید ماهیت دشمنان انقلاب اسلامی بیش از پیش تبیین شود.

سردار حسن زاده بیان کرد: برخی در چالش رسانه ای و فضای ذهنی افکار عمومی دنیا می خواهند مواضع خصمانه آمریکا و اسرائیل را به گونه ای القا کنند که این موضع گیری ها و یاوه گویی ها از موضع قدرت ترامپ است؛ در حالی که این موضع گیری ها نشانه گر عصبانیت ترامپ است؛ او پرخاشگر شده است؛ چون هیمنه اش فرو ریخته است و منافعش را از دست داده است.

وی افزود: ترامپ به قدرت توان دفاعی جمهوری اسلامی تصریح کرد و رُک می گوید برجام منافع مرا تأمین نکرد؛ چون دنبال این بود که به تدریج با امضای برجام شعار مرگ بر آمریکا را نشنود.

فرمانده سپاه استان سمنان با تأکید بر اینکه آمریکا از قدرت نفوذ فکری انقلاب اسلامی هراس دارد، گفت: امروز تفکر انقلاب اسلامی از مرزها عبور کرده است و بسیاری از پیروزی هایی که در منطقه از جمله لبنان حاصل شده است به دلیل تفکر انقلاب اسلامی است؛ این در حالی است که رسانه های دنیا لتلاش می کنند عکس آن را در اذهان مردم بیان کنند.

سردار حسن زاده بر استفاده از تجربیات 40 ساله انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: اگر از این تجربیات استفاده نشود؛ سیلی می خوریم و باید بدانیم که انتظاری جز دشمنی از دشمنان نمی رود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه امروز فهم صحیح و مشترکی بین آحاد مردم از اقشار مختلف از نخبگان، خبرگان، مردم، دولت و همه و همه به وجود آمد است و آن این است که ما با یک دشمن بدعهد بی تعهد طرف هستیم.

فرمانده سپاه استان سمنان به برخی توطئه ها و تهدیدهای دشمنان در طول 40 سال پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و تصریح کرد: خوشبختانه همه تهدیدها به یک فرصت بزرگ و ارزشمند در کشور مبدل شده است و امروز کشور ما در عرصه های مختلف با انسجام، وحدت، یکپارچگی، ایثارگری و مقاومت صبورانه رتبه های برتر دنیا را در دست دارد.

سردار حسن زاده با تصریح به این نکته که دشمنان اسلام امروز خود را در ورطه نابودی می بینند؛ گفت: امروز باید منافع، صلابت، اقتدار، وحدت و یکپارچگی ملی مد نظر گرفته شود و با کمک و همراهی همگانی به رفع مشکلات موجود توجهی بیش از پیش شود.

وی در ادامه به نقش رسانه در برهه کنونی اشاره کرد و گفت: ماهیت دشمن باید تبیین شود؛ روحیه عزت و غرور ملی باید تقویت شود؛ تجربیات انقلاب اسلامی که با خون هزاران هزار شهید به دست آمده است باید شناخته شود؛ بدانها احترام گذاشت و به آن عمل شود و اینها از وظایف مهم رسانه است.

فرمانده سپاه استان سمنان بیان کرد: استقلال فکری و شخصیت مستحکم در کار خبرنگاری و رسانه شرطی مهم است و اگر هر رسانه نگار و خبرنگاری خود از استقلال فکری و زیرساخت فکری محکم برخوردار باشد و عرق ملی داشته باشد می تواند یک خبرنگار خوب باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها