استاندار لرستان گفت: از حدود ۲۰۲ میلیارد تومانی که ابلاغ‌شده حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد جذب‌شده و مابقی در حال جذب است.
کد خبر: ۹۰۱۷۷۳۲
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید موسی خادمی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت جذب تسهیلات اشتغال فراگیر و تسهیلات روستایی و عشایری از محل صندوق توسعه ملی اظهار داشت: این منابع سال گذشته با حمایت جدی که دولت داشت برای بحث اشتغال تخصیص داده شد.

وی افزود: تسهیلات روستایی و عشایری با نرخ شش درصد است که تسهیلاتی ارزان و خوب است که رقابت در جذب آن وجود دارد، تاکنون بخشی در استان جذب‌شده و امروز تأکید شد تا پایان خردادماه و حداکثر تیرماه همه منابع تخصیص داده‌شده جذب شود.

استاندار لرستان بابیان اینکه برای بانک‌ها و سهمیه‌بندی تعیین‌شده است که هر هفته نسبت به جذب این منابع اقدام کنند و بتوانیم سهم استان را در پایان زمان ممکن جذب کنیم عنوان کرد: در راستای اشتغال فراگیر نیز کار‌های خوبی انجام‌شده است، برخی بانک‌ها مشکل داشتند که تأکید شد به کار خود سرعت دهند، از حدود ۲۰۲ میلیارد تومانی که ابلاغ‌شده حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد جذب‌شده و مابقی در حال جذب است.

وی بیان کرد: تسهیلات اشتغال مشاغل خانگی نیز حدود بین ۵۰ الی ۶۰ درصد جذب‌شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و مردم می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند، پنج میلیون تومان وام با بهره چهار درصد است که بر اساس ضوابط کار پیگیری کنند و از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

خادمی تصریح کرد: به نظر می‌رسد علی رقم مشکلاتی که به لحاظ منابع مالی در کشور وجود دارد، ولی اگر افراد به دنبال کار باشند این منابع خوب است و می‌تواند استفاده کند؛ مقداری اطلاع‌رسانی رسانه‌ها بیشتر شود تا افراد از این تسهیلات استفاده کنند، این منابع در دست افراد خاص نمی‌چرخد و اگر مردم خبردار نشوند عده‌ای که در گوشه و کنار ادارات می‌چرخند از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی بابیان اینکه نباید با سرعت عادی کارکنیم، چون عقب‌تر از بقیه استان‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد جایگاه استان عوض شود باید با سرعتی بالاتر از مابقی استان‌ها کار شود و اگر مدیری خوب کار خود را انجام ندهد از همه ابزار‌های لازم برای برخورد و جابه‌جایی مدیران استفاده می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات