خبرهای داغ:
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان؛
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی نیز از بازسازی بیش از 2000 کلاس درس در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۷۷۶۸
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، قهرمان رحمانی، در سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان ماکو با اشاره به اجرای طرح تخریب و بازسازی مدارس در سطح کشور، گفت: این طرح از سال 85 همزمان با سراسر کشور در استان نیز در حال اجرا است و تاکنون توانسته ایم نزدیک به  2 هزار و 64 کلاس درس را بازسازی کنیم.

وی گفت: به همت خیرین نیک اندیش در دورترین نقاط استان مدرسه ساخته شده است تا دانش آموزان آن منطقه نیز از تعلیم و تربیت به دور باشند.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی ادامه داد: احداث مدارس مقاوم و زیبا مهمترین خواسته ما و خیرین است؛ مدارسی که بعد از چند سال دچار آسیب نشده و نیاز به مقاوم سازی نباشد تا رغبت و علاقه به علم آموزی را در دانش آموزان زنده نگهداشته شود.

وی تاکید کرد: در سال 96 اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس  آذربایجان غربی، توانست 78 باب مدرسه با 428 کلاس درسی را در زیربنایی به مساحت 45 هزار متر مربع بهمراه 3 باب سالن ورزشی در مجموع با 20 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده تحویل آموزش و پرورش نماید. از تعداد کلاس های ساخته شده در سال گذشته 130 کلاس توسط خیران ساخته شده است.

رحمانی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و کمبود منابع مالی برای رفع نگرانی های مذکور باید منابع غیر دولتی را افزایش دهیم که در این میان نیازمند حرکت جهادی با مشارکت عموم مردم و همت خیران عزیز هستیم تا برای همیشه مدارس تخریب شده و کانکسی را جمع آوری و مدارس استاندارد را جایگزین کنیم.

ارسال نظرات