عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که بانک مرکزی باید چهار سال پیش تعریفی از ماموریت جدید صرافی ها تعریف می کرد.
کد خبر: ۹۰۱۷۷۸۹
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳
 
 
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از خانه ملت، سیدحسن حسینی شاهرودی ، با اشاره به ممنوعیت فعالیت صرافی ها در شرایط جدید بازار ارز، اظهار داشت: بانک ها در گذشته دور کار انتقال ارز را بر عهده داشتند و زمانی که درگیر تحریم ها شدیم این صرافی ها بودند که انتقال ارز را برای کشور انجام می دادند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید ماموریت صرافی ها زیر سوال برود، گفت: اگر در حوزه بانکی اقدامی صورت می گیرد نباید ماموریت صرافی ها را تحت الشعاع قرار دهد و آنها را تعطیل کرد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید اقدامات صرافی ها در زمان بحران نادیده گرفته شود، ادامه داد: نباید صرافی ها را تضعیف کرد بلکه باید مانند سابق فعالیت بانک ها، بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در چرخه بازار متشکل ارزی ادامه پیدا کند تا در شرایط آزاد مبادله ارزی، پولی وتجاری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی فعالیت فیزیکی صرافی ها را ممنوع کرده است، عنوان کرد: عملا صرافی ها بخش خصوصی از چرخه بازار متشکل ارزی خارج شده اند، بانک مرکزی ادعا می کند تعریف جدیدی از ماموریت صرافی ها ارائه می دهد اما این ماموریت جدید را باید 4 سال پیش تعریف می کردند تا مانند قارچ شاهد رشد صرافی های غیر مجاز نباشیم.

صرافی غیر مجاز یعنی افول بانک مرکزی

حسینی شاهرودی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مشکلات موسسات مالی غیر مجاز، اظهار داشت:بانک مرکزی از چهار سال پیش با تعریف جدید مانع رشد غیرقانونی صرافی ها می شد، این نگرانی وجود دارد که صرافی های غیر مجاز مشکلاتی مشابه موسسات مالی غیر مجاز را ایجاد کنند بنابراین لازم بود بانک مرکزی عملکرد پیشگیرانه در مقابل صرافی های غیر مجاز اتخاذ کند.

وی تاکید کرد: وجود صرافی غیر مجاز یعنی افول بانک مرکزی، عدم ورود به حوزه ماموریت ارزی، عدم کنترل و نظارت بر بازار ارز تعبیر می شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اولین اقدام بانک مرکزی باید حذف صرافی های غیر مجاز باشد، بیان داشت: تقویت و نظارت بیشتر بر صرافی های مجاز منتج به حضور بخش خصوصی در اقتصاد می شود و بدون حضور بخش خصوصی خطراتی شرایط اقتصادی کشور را تحدید می کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: عدم تقویت صرافی ها در شرایطی که افزایش تحریم ها از سوی آمریکا اتفاق می افتد راه به جایی نخواهیم برد./

ارسال نظرات