عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر منفی کاهش ارزش پول ملی در اقتصاد خانوارها گفت:افزایش حقوق در نظر گرفته شده بازنشستگان،کارگران و کارمندان در سال ۹۷ با گرانی های اخیر سازگار نیست.
کد خبر: ۹۰۱۷۷۹۰
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵
 
 
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از خانه ملت، شهاب نادری ، با تاکید بر رفع مشکلات اقتصادی مردم گفت:یکی از اولویت های امروز جامعه تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی مردم و رشد اشتغالزایی در جامعه است در این راستا باید مشکلات بخش تولید مانند مشکل تامین نقدینگی حل شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:دشمنان جمهوری اسلامی ایران قصد دارند با ایجاد خلل در موضوعات اقتصادی کشور، معیشت خانوارها را با مشکل مواجه کنند این در حالی است که با مدیریت صحیح و اتخاذ تدابیر مناسب باید از ظرفیت های کشور استفاده شود تا علاوه بر رفع مشکلات اقتصادی خانوارها، سطح رفاه در جامعه را بالا برد.

اجرای صحیح سیاست های اقتصادی مقاومتی سلاح موثر در جنگ اقتصادی

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:در ماه های اخیر دشمنان تلاش کردند تا با ایجاد التهاب در بازار به اقتصاد کشور ضربه وارد کنند هرچند که برخی سوء مدیریت ها نیز در نوسانات ارزی موثر بود اما در هرصورت باید با مدیریت منابع ارزی و اختصاص ارز مورد نیاز به متقاضیان واقعی  ارز، بازار را به شرایط متعادل بازگرداند.

نادری در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بدعهدی آمریکایی ها گفت:آمریکا با خروج از برجام، بار دیگر اثبات کرد به تعهدات خود پایبند نیست بنابراین باید با پیگیری سیاست های اقتصادی مقاومتی و اجرای صحیح سیاست ها، زمینه تحول و توسعه اقتصاد کشور را فراهم کرد.

وی تصریح کرد:در مدت اخیر از ارزش پول ملی کاسته شده و التهابات بازار ارز باعث ایجاد گرانی شده بنابراین برای تقویت اقتصاد خانوارها باید تلاش جدی شود تا با اتخاذ تدابیر موثر اقتصادی سطح دستمزدها با رشد بیشتری روبرو شود چرا که افزایش حقوق در نظر گرفته شده بازنشستگان،کارگران و کارمندان برای سال 97 با گرانی های اخیر سازگار نیست و باید دولت به این موضوع توجه و رسیدگی کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:اینکه برخی سوء استفاده کنندگان در بازار قیمت کالاها را براساس رشد نرخ ارز تعیین می کنند غیرقابل قبول است چرا که تاثیر پذیری قیمت بسیاری از کالاها از نرخ دلار کم است بطور مثال زمانی که نرخ دستمزد و هزینه ها مربوط به تولید یک کالا براساس ریال است بنابراین افزایش رشد قیمت برخی کالاها براساس نرخ دلار غیرقابل توجیه است./

پایان پیام
    

 
ارسال نظرات