سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در شرایط عادی اقتصادی تامین ارز صرافی ها بر دوش بانک مرکزی نباشد.
کد خبر: ۹۰۱۷۷۹۵
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج ، محمدمهدی مفتح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وضعیت فعالیت صرافی ها، اظهار داشت: مسائل صرافی  ها موضوع مهم و خاص است، قطعا دولت برای کنترل بازار ارز باید   صرافی ها را کنترل کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد:    سوال این است که چرا دولت باید خود را در زمینه تامین ارز صرافی ها متعهد بداند، در شرایط عادی چه دلیلی وجود دارد که دولت ارز مورد نیاز برای مبادلات صرافی ها را تامین کند؟

نماینده مردم تویسرکان در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط اضطراری عملکرد دولت در مقابل صرافی ها باید به نوع دیگری باشد، گفت: مگر کسی که با مجوز دولت و وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت سوپر مارکت ایجاد می کند، دولت باید به آن ماست و شیر برساند؟ مدیر سوپرمارکت مواد لازم برای فروش را تهیه می کند تا به مشتریان بفروشد.

وی بیان داشت: دولت نباید خود را متعهد بداند که به صرافی ها ارز برساند تا آنها بتوانند خرید و فروش داشته باشند، بلکه صرافی ها بعد از کسب مجوز و پروانه فعالیت با خرید و فروش ارز مورد نیاز بازار را تامین کند اما متاسفانه از آنجایی که دولت خود را موظف به تامین ارز صرافی ها کرده است، باری بر دوش بانک مرکزی در این زمینه قرار گرفته است.

صرافی ها بعد از کسب مجوز و پروانه فعالیت با خرید و فروش ارز مورد نیاز بازار را تامین کند

این نماینده مجلس افزود:دولت باید و مرکزی خود را متعهد کرده و در این شرایط خود را قرار داده هیچ ضرورت و منطقی ندارد، کشورهای دیگر صرافی وجود دارد مگر دولت ارز را به آنها می رساند، آنها با خرید و فروش، ارز مورد نیاز را تهیه می کنند.

مفتح در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه دولت در شرایط عادی باید بار تامین ارز صرافی ها را از دوش خود بردارد، توضیح داد: در شرایط عادی بانک مرکزی باید مسئولیت و تعهد تامین ارز صرافی ها را از دوش خود بردارد اما در شرایط اضطرار برای مدیریت بازار سیاست دیگری در نظر بگیرد.

وی گفت: در شرایط عادی اقتصادی باید صرافی ها با کسب مجوز و پروانه فعالیت از بانک مرکزی با خرید و فروش ارز مورد نیاز جامعه را تامین کند و مسئولیت تامین ارز صرافی ها بر عهده بانک مرکزی گذاشته نشود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت و بانک مرکزی خود را تحت فشار تامین ارز صرافی ها قرار داده اند در صورتی که می توانند این بار را از دوش خود برداشته چرا که در تمام دنیا در قبال صرافی ها چنین سیاستی اتخاذ می شود./

ارسال نظرات