مسابقات مقدماتی حفظ و قرآئت قرآن کریم ویژه همسران و فرزندان سپاه و نواحی شمال استان با حضور مسئول مرکز فرهنگي خانوادگی سپاه شهدا در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه خوی برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۷۸۰۶
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوی در جمع خانواده کارکنان سپاه و نواحی شمال استان آذربایجان غربی قرآن را کتاب راهنمای انسان ها از ضلالت و گمراهی عنوان و افزود: این کتاب ارجمند که واسطه انس بندگان با خداوند است پناهگاه امن و حقیقی در مواقع مهم چون فتنه ها و تهدیدات است که به راحتی کمک می کند تا آدمی حق را از باطل بشناسد.

حجت الاسلام محمد رستمی گفت: شفاعی که در قرآن است در هیچ دوائی نیست همچنان که خداوند متعال فرموده :« وننزل من القرءان ما هو شفاء و رحمه للمومنین ولایزید الظالمین الاخسارا»

وی با اشاره به روایتی از پیامبراکرم(ص) که فرموده اند: «القرآن مأدبه الله فتعلموا من مأدبته ما استطعتم، قرآن سفره ضیافت الهی است پس تا می توانید از سفره ضیافت او فرا گیرید»ادامه داد: چگونه ممكن است آدمی بر سرچنین سفره ای حاضر شود و بی توشه دست خالی برگردد.

حجت الاسلام رستمی ادامه داد: قرآن را نوری از انوار الهی معرفی کرد که گام گذاشتن در آن مسیر توفیق می خواهد و بدان وسیله قلبها صیقل داده می شود و با یاد قرآن دلها آرام می گیرد.

وی همچنین با اشاره به روایتی از رسول رحمت که فرمودند«القرآن غنی لاغنی دونه و لافقر بعده»خاطر نشان کرد: ثروتی که در قرآن است قابل وصف نیست چرا که قرآن راه سعادت را به ما نشان می دهد و نعمت سعادت، بزرگترین دارایی هر فرد است.

گفتنی است این مراسم که به میزبانی مرکز فرهنگی خانوادگی سپاه خوی در این شهرستان برگزار شد خانواده کارکنان سپاه و نواحی شمال استان در دو مقطع زیر و بالای 15سال و در رشته های حفظ و قرائت رقابت کردند و در پایان به نفرات اول که موفق به راهیابی به مرحله استانی شدند جوایزی با حضور فرمانده سپاه خوی و مسئول مرکز فرهنگي خانواده سپاه های شهدا و خوی اهدا شد.

ارسال نظرات