معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان گفت: دارا بودن کمترین نرخ بیکاری، سکون جمعیتی و ظرفیت‌های بسیار از جمله عواملی است که می‌تواند در تحقق سمنان، استان بدون بیکار کشور تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۹۰۱۷۸۴۰
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حشمت الله عسگری در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال استان و شهرستان شاهرود که به میزبانی مجموعه صنعتی سیم و کابل مغان برگزار شد، افزود: مردم به دلیل شرایط پیچیده‌ای که در گذشته وجود داشت، نسبت به دریافت تسهیلات اشتغال بی اعتماد شده اند.
وی تصریح کرد: هر طرح جدیدی تا زمان اجرایی شدن نیاز به اصلاح و رفع نقص دارد، بنابراین هرجایی که ابهام و یا مغایرتی در بخشنامه است، اما اصلاح آن می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال در روستا شود، باید به سرعت اصلاح شود.
معاون استاندار سمنان با بیان اینکه ظرفیت ایجاد شده را نباید به خاطر یک تبصره از میان برد، اضافه کرد: مراقبت از منابع ملی به معنای ایجاد محدودیت نبوده و انباشته شدن پرونده‌ها در سیستم بانکی نیز از هیچ کس پذیرفته نیست.
عسگری با اشاره به پرداخت تسهیلات ایجاد اشتغال به طرح‌هایی که محل فعالیت آن‌ها در روستاهاست، یادآور شد: سقف سهمیه شهرستان‌ها برداشته شده و از این پس به هر کس که طرحی قابل دفاع ارائه دهد، وام پرداخت می‌شود.
عسگری در ادامه تاکید کرد: گاهی دستگاه‌ها وظیفه خود را انجام می‌دهند، اما کار‌ها آنچنان که شایسته است انجام نمی‌شود. بار هزینه‌های تولید زیاد است، نباید هزینه‌های خارج از اجرای طرح بر تولیدکننده تحمیل شود.
وی همچنین با بیان اینکه سمنان می‌تواند استان بدون بیکار کشور باشد، تصریح کرد: دارا بودن کمترین نرخ بیکاری، سکون جمعیتی و ظرفیت‌های بسیار از جمله عواملی است که می‌تواند در تحقق این امر تاثیرگذار باشد.
عسگری با تاکید بر اینکه امروز دولت ظرفیت ایجاد شغل در دستگاه‌های اجرایی را ندارد، گفت: اکنون بیش از هر زمانی برای کاهش بیکاری نیاز به همکاری و مشارکت همه دستگاه هاست چرا که با رویه عادی نمی‌توان این اتفاق بزرگ را رقم زد و باید نگاه میدانی، عملیاتی و جهادی وجود داشته باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها