خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس:

اجرای پروژه های عمرانی با اعتبار 730میلیون ریال در سال96

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس گفت: ساخت دو باب خانه عالم، مرمت قنات عیش آباد روستای فتح آباد، آغاز به کار قنات بیغ روستای خرو و کانال کشی جوی آب و کشاورزی به مبلغ 300میلیون ریال از سرفصل اعتبارات آستان قدس رضوی در مجموع 730میلیون ریال اقدامات در حوزه عمرانی در سال96 است.
کد خبر: ۹۰۱۷۸۷۳
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲

ماشاءاله محمودی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، خدمت بی منت با هدف تعمیق اهداف انقلاب را افق روشن بسیج سازندگی برای حرکت مجاهدانه دانست و  اظهارداشت : بسیج سازندگی در یکسال گذشته خدمات مجاهدانه و بی منتی را به جامعه و قشر محروم ارائه کرده  که این خدمات جز بدست نیروی مخلص بسیج قابل انجام نبوده است .

وی یکی از مهمترین خدمات ابتکاری بسیج سازندگی را طرح و راه اندازی صندوق های قرض الحسنه عنوان کرد و افزود : این طرح با هدف مشارکت مردمی و ایجاد تعاونی ها از ماه های پایانی سال گذشته آغاز شده و تاکنون پیشرفتهای قابل توجهی داشته است که امید است با همکاری مردم موجبات خیر و برکت و ترویج فرهنگ قرض الحسنه شود .

وی در بخش دیگری اعطای تسهیلات را عنوان دیگری از خدمات بسیج سازندگی اعلام کرد و در تشریح این خدمت به بسیجیان اظهار داشت : بسیج سازندگی با اعطای32 وام اقتصاد مقاومتی درقالب طرح  اقدام به راه اندازی 28 کارگاه پرورش کبک ، بوقلمون ، گاوداری ، گوهرتراشی و پرورش زنبورعسل نموده است .

محمودی افزود : یکی از عرصه های جهادی که با همکاری بسیج دانش آموزی و آموزش پرورش شهرستان فردوس در ایام تعطیلات تابستان سال گذشته به انجام رسیده است را در قالب اردوهای 10روزه دانش آموزی و در 35 عرصه در زمینه رنگ آمیزی مدارس ، شعار نویسی و بازسازی کتابخانه های مدارس و بهسازی مدارس اعلام کرد .

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس با بیان اینکه 926 نفر  از بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس در اردوی جهادی یک روزه  درقالب 58 حلقه به میانگین هر حلقه 16 نفر به پایان رسانده اند . این اردوها در دو عرصه فرهنگی همچون جمع آوری، هرس و وجین محصولات باغی و کشاورزی ، مرمت و بهسازی اماکن ( مساجد ، تکایا و...) و سایر اقدامات را درحوزه های عمرانی داشته است .

وی ادامه داد: 127نفر از بسیجیان فردوس در اردوی جهادی 7روزه در سال 96 درعرصه های عمرانی، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی به پایان رسانده که اماکن مورد فعالیت شامل روستاهای طاهرآباد ، بیدسکان ، امرودکان ، آبدکی ، سرند ، اسلامیه و منطقه جوادالائمه شهرستان فردوس و 20نفر اردوی 3 روزه توسط متخصصین کشاورزی و عمران در زمینه باغات ، مشاوره ، آموزش و... به انجام رسیده است .

محمودی افزود: بسیج سازندگی با همکاری بسیج جامعه پزشکی در سال گذشته 17 اکیپ درمانی را به روستاهای محروم شهرستان جهت ویزیت رایگان اعزام و 180نفر ویزیت و بالغ بر 32میلیون ریال داروی رایگان توزیع گردیده است .

فرمانده ناحیه بسیج سپاه فردوس گفت: بسیج سازندگی همچنین با همکاری جهاد کشاورزی از ابتدای سال جاری به فعالیت در زمینه طرح " همگام با کشاورز " که آموزش کشاورزان جهت بهره برداری بهتر از زمین و محصولات کشاورزی بوده پرداخته که موجب افزایش بهره وری محصولات کشاورزی شده است .

وی با اشاره به  اجرای پروژه های عمرانی در سال96 بسیج سازندگی اظهارکرد: دو باب خانه عالم از سرفصل هزینه های تملک و دارای به مبلغ 60میلیون  ریال و کمک به ساخت یک رشته مرمت قنات عیش آباد روستای فتح آباد از سرفصل اعتبارات محرومیت زدایی قرارگاه قرب خاتم به مبلغ 200میلیون ریال و آغاز به کار قنات بیغ روستای خرو به اعتبار 230میلیون ریال از سرفصل اعتبارات آستان قدس رضوی و کانال کشی جوی آب و کشاورزی به مبلغ 300میلیون ریال از سرفصل اعتبارات آستان قدس رضوی در مجموع 730میلیون  ریال نموده است.

محمودی عنوان داشت: دو نمایشگاه مربوط به ارائه محصولات اقتصاد مقاومتی با همکاری حوزه های خواهران حضرت فاطمه و حضرت زینب (علیهما السلام) راه اندازی شده است.

وی در خاتمه عنوان داشت: بسیج سازندگی با راه اندازی طرح اعتلای اردوهای جهادی اقدام به سازماندهی گروه های جهادی در مناطق هدف به مدت سه سال فعالیت نموده که در زمینه های فرهنگی نیز بتوانند منشأ برکات بیشتری باشند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها