رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود:
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود گفت: امروز کمک به مسائل اقتصادی معروف اجتماعی و لطمه زدن به مسائل اقتصادی منکر است و در عالم مجاز باید از خارج به داخل بیاییم، تعصب به جا بهترین معروف در سطح جامعه، خانواده، اداره و ... است.
کد خبر: ۹۰۱۷۹۲۹
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی در جلسه معاونت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود به میزبانی دفتر امام جمعه این شهر با اشاره به ساعات باقیمانده ماه شعبان و آمرزش همگان با بیان شیوه نامه‌های اجرایی ماه مبارک رمضان و طرح میثاق حمایت از کالای ایرانی ستاد کشوری افزود: هر کس در حد وظایف خود باید در ماه مبارک رمضان عمل کند و یکی از مهمترین مصادیق معروف تحقق شعار سال رهبری انقلاب و ترک آن یک منکر است.
وی با اشاره به کار‌هایی همچون سربرگ نامه‌های ادارای و تبلیغات بیرونی که حداقل در بخش حاکمیتی انجام شده گفت: باید تلاش کنیم در حد توان این شعار تحقق عملی عینی پیدا کند و مردم را پای کار بیاوریم، چون رهبری اول مردم را در این شعار خطاب قرار دادند و مبلغین هم در ماه مبارک رمضان و غیر آن باید کار کنند.
امینی با بیان اینکه همه تاکید دارند در پذیرایی با توجه به حمایت از کالای ایرانی با اولویت کالای شاهرودی به عنوان یک معروف کار شود افزود: باید این موضوع در دستور کار قرار بگیرد و در بسته‌های پذیرایی این‌ها مشخص شود و آنجا که توجه ندارند تذکری عملی می‌شود که به این مهم توجه کنند.
وی ادامه داد: امروز کمک به مسائل اقتصادی معروف اجتماعی و لطمه زدن به مسائل اقتصادی منکر است و در عالم مجاز باید از خارج به داخل بیاییم، تعصب به جا بهترین معروف در سطح جامعه، خانواده، اداره و ... است.
امام جمعه شاهرود با اشاره به آیه قرآن در باب امر به معروف و نهی از منکر توجه بخش حاکمیتی به این موضوع افزود: مصداق این آیه ستاد می‌باشد که سیاست گذاری و فرماندهی دارد و خدا اشاره دارد که قدرت دادیم تا بستر زکات و نماز و امر به معروف و نهی از منکر را آماده کنید و باید اعضا ستاد در این راستا همت کنیم.
وی با اشاره به تاکید رهبری بر موضوع مبارزه با قاچاق کالا گفت: کاسب جزء ما باید این موضوع را حرام بداند و مشتری هم حرام بداند تا این موضوع کم کم قابل حل شود و همه بر اهمیت موضوع توجه و دقت کنند.
امینی با اشاره به اثرگذاری زبان هنر بیان کرد: باید تلاش کنیم از هنر در موضوع امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم و مصادیق را در قالب هنر انتقال دهیم به خصوص به نسل نوجوان و جوان جامعه و از این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها استفاده کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها