دلشادی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم هنرمندان انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی با زبان هنر است و باید در مقابل ناهنجاری‌های دشمنان ایستادگی کنیم و با زبان فیلم، عکس و هنر بتوانیم معیارها و مصادیق انقلاب را به نسل بعدی انتقال دهیم.
کد خبر: ۹۰۱۷۹۶۷
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سینا دلشادی در آیین تجلیل از فعالان فرهنگ، هنر و رسانه که با حضور مدیرکل صدا و سیما مرکز مازندران، معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان، مسؤولان حوزه هنری، هنرمندان، خبرنگاران و مسؤولان شهری و با همکاری حوزه هنری و اداره کل ورزش و جوانان استان در سالن شهید باغبانی حوزه هنری استان برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران بعد از چهار دهه به یک بلوغ جامع و کامل رسیده است و هر روز شاهد ثمرات این انقلاب و نظام هستیم.

وی هنر را زیباترین جلوه بیان خواسته‌ها دانست و بیان کرد: هنر و هنرمندان همواره از جایگاه و موقعیت والایی در جامعه برخوردار هستند که باید هنرمندان قدر آن را به خوبی بدانند و در حفظ این جایگاه والا که در راستای تعالی و تکامل انسان‌ها است تلاش کنند‌.

رئیس حوزه هنری مازندران با اشاره به اینکه هنر واقعی هنری است که در خدمت تعالی بشر و در راه دستورات خداوند متعال قرار گیرد و غیر از این آن هنر راه به جایی نخواهد برد، افزود: برای ماندگار شدن ارزش‌ها نیاز به زبان و بیان هنر داریم.

این مسؤول ادامه داد: هنرمندان به‌عنوان اصحاب فکر در بحث مسائل هنری وظیفه سنگینی دارند.

دلشادی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم هنرمندان انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی با زبان هنر است و باید در مقابل ناهنجاری‌های دشمنان ایستادگی کنیم و با زبان فیلم، عکس و هنر بتوانیم معیارها و مصادیق انقلاب  را به نسل بعدی انتقال دهیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی بسیاری از گره‌های کور به واسطه هنر گشوده می‌شود، گفت: نگاه تشریفاتی و تزئینی نسبت به هنر باید حذف شود.

رئیس حوزه هنری مازندران اظهار کرد: نگاه کارکردی به مقوله هنر در کشور و استان به وجود بیاید و با توجه به شرایط فعلی کشور از وظایف مهم زنده نگه داشتن شعائر اصلی انقلاب اسلامی و توجه به سنن و وعده‌های الهی است که در جامعه به آن کمتر توجه می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه همه هنرمندان استان در یک جبهه هستند و برای اعتلای این نظام و انقلاب تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: وظیفه هنرمندان شناخت مسائل و بیان زیبا و هنرمندانه آن برای درک و فهم بهتر مردم است.

دلشادی با اشاره به توان بالای هنری هنرمندان استان، گفت: هنرمندان متعهد به عنوان افسران جنگ نرم با استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهایی که در استان وجود دارد در زمینه‌های مختلف هنری درباره گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید بیش از بیش تلاش کنند.

 

در این مراسم با حضور مسؤولان از برگزیدگان هنری در بخش‌های هنرهای تصویری، هنر تجسمی، نمایشی، آفرینش‌های ادبی، فرهنگ و مطالعات پایداری، موسیقی و روابط عمومی تجلیل شد.


مهدی زمان‌پور کیاسری(فیلمساز)
رضا اکبریان گالشکلایی(فیلمساز)
معصومه حجازی(نویسنده و کارگردان)
حسین بهرامی(عکاس)


محمد صادق محمدپور(گرافیک)
صادق گنجوی(نگارگری)
علی گوران(خوشنویسی)
هادی قاسمی(خوشنویسی)


سارا یزدانی(بازیگر و کارگردان)
بهناز دوستی(کارگردان)
جواد رحمانی(بازیگر و کارگردان)
مصطفی اژدرپورمنفرد(بازیگر و کارگردان)


محمدجواد مهدوی(شعر)
رجب افشنگ(شعر)
علی سروی (داستان)
محمدرضا براری(داستان)


حسن شیردل
حسین شیردل
نورمحمد کلبادی‌نژاد
فاطمه سراج


جلال حیدری(نوازنده و آهنگساز)
سعید چوپانی(نوازنده)
سیدعباد محمدی(خواننده)
محمود حسن‌زاده(خواننده)
 


عمران حامی:(خبرنگار)
یاسر معافی:(خبرنگار)
رحیم رستمی(خبرنگار)
محسن هدایتی (خبرنگار)


احمدرضا دیوسالار
محمد علیپور
محمد محبوب
مجید افضلی
حمیدرضا هراسانی
جهانگیر نصری اشرفی


مهدی معصومی‌گرجی(هنرهای تصویری)، سیدولی هاشمی(ادبیات پایداری)، علیرضا پاک‌بین (هنرهای تجسمی)، یا‌سر محمودی(هنرهای نمایشی)، میثم رنجبر(آفرینش‌های ادبی)، سیدجلال محمدی(موسیقی)،یاسر یمینی( روابط عمومی)

ارسال نظرات
پر بیننده ها