خبرهای داغ:
نویسنده نهبندانی گفت: امیدوارم مسئولان کشورمان راهی برای شناخته شدن آثار اشخاصی که در مناطق محروم زندگی و با دستان خالی توانایی مطرح نمودن آثارشان را ندارند پیدا نمایند.
کد خبر: ۹۰۱۷۹۶۹
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، شهرستان نهبندان نیز دارای نویسندگان بزرگ و بنامی بوده و هست که مهمترین مشکل آنها در حال حاضر عدم حمایت از نهاد و یا ارگانی برای چاپ نوشته هایشان است که بزرگترین دغدغه عنوان  می شود و از مسئولان درخواست دارند در این راه حمایتشان کنند.

 نرگس عبداللهی نویسنده نهبندانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ساکن شهرستان نهبندان  و چند سالی است به نویسندگی مشغول هستم.

وی افزود:سال هاپیش وقتی داستانم کامل می شد و راهی برای چاپش نداشتم خسته شده  و آنها را روانه سطل  زباله میکردم  مدتی نویسندگی را رها کرده و  دست به قلم نزدم اما عاشقی که  به چیزی عشق بورزد حتی اگر آن عشق بی حاصل هم باشد باز دست از عشقش نمیکشد.

 عبدالهی گفت:هروقت قلم رامی دیدم برای شروع کردن قلقلک می شدم  تا اینکه چندسال پیش مقاومتم شکست ودوباره شروع کردم، طی سه سال، چندین رمان و داستان نوشتم اماهرچه تلاش کردم نه در استان و نه درشهرستان نهبندان کسی حمایتم نکرد.

نویسنده نهبندانی تصریح کرد:اولین داستانم  عاشقانه های دانشجویی است که درسال 95 توسط ناشر تهرانی به چاپ رسید،با اینکه علاقه زیادی به چاپ شدن داستان در استان محل سکونتم و نمایل زیادی برای نویسنده استانی شدن دارم اما اواسط سال 96 داستان زندگی مشترک حضرت علی( ع) وحضرت فاطمه(س)وپایان سال 96 رمان عشق ابدی به ناشرتهرانی رسید.

 وی افزود:داستان ایدز النازچندین بارسفارش چاپ گرفته است  اماچون بازهم  ناشر آن تهرانی است دوست ندارم چاپ شود، داستانهای دیگرم یکی پس از دیگری آماده می شود و چه بسا اگر زمینه چاپ مورد علاقه ام فراهم بود کارم را زیاد و داستانهای مرا چند برابر می کرد اما متاسفانه در مرکز استان و شهرستان حامی ندارم.

عبدالهی اظهار داشت: دوست دارم هویت نوشته هایم بنام شهرخودم باشد اما من باز هم مینویسم تا روزی مسئولان کمکم کنند و در استان خراسان جنوبی نوشته هایم  چاپ شود، ناگفته نماند داستانهای من فقط جنبه سرگرمی ندارند و دارای مطالب آموزنده و آموزشی زیادی هستند.

 نویسنده نهبندانی خاطر نشان کرد:ابتدا کارم را با نوشتن داستانهای عاشقانه و آموزنده برای جوانان شروع کردم و کم کم وارد زندگی امامان بزرگوار شدم قصدم این بودکه زندگی امامان بزرگوار را بصورت یک داستان جذاب به همه معرفی کنم تا جوانان کم حوصله کشورم  به جای خواندن چندین کتاب و فهمیدن مطالب دلخواه  یک داستان جذاب بخوانند و تمام مراحل زندگی بزرگواران را در همان  یک کتاب پیدا کنند.

   وی گفت:چندین داستان نوشته ام ، چند تایی به چاپ رسیده یا در حال چاپ می باشد اما چند داستان هم دارم که هنوز برای چاپ  آنها اقدام نشده است.

 عبدالهی با اشاره به آثارش گفت: داستان عاشقانه های دانشجویی من، زندگی شش دانشجوی پزشکی را روایت می کند ،داستان زندگی مشترک حضرت علی (ع )و حضرت فاطمه (س )،داستان آشنایی پیامبر با حضرت خدیجه و ازدواجشان را تا بزرگ شدن حضرت فاطمه و حضرت علی و فراز و نشیب های عشق علی و فاطمه و سختیها و خوشی های آنها را بیان می کند.   

وی افزود: رمان عشق ابدی که در حال چاپ است یک داستان عاشقانه و اجتماعیست که عقاید و تفکرات پسرجوانی را بیان می کند که با وجود زندگی در خارج و مهیا بودن امکانات خوش گذرانی دست از اعتقادات  خودش بر نمی داردو همیشه یک چهره غایب را ناظر بر کارش می بیند، گر چه گاهی شیطان هم ناخنکی به عقایدش می زند اما ... ،

این نویسنده نهبندانی با بیان اینکه داستان ایدز الناز، مانعی برای ازدواج که آماده چاپ است گفت: این داستان رفتارهای نادرست خانواده ها با جوانان، آشنایی بیش از حد جوانان بافضای مجازی، بی بندوباریهای دوستان مجازی، آشنا شدن جوانان با راههای خطرناکی همچون ایدز و... وتمام مراحل پیشگیری ،انتقال و راهای درمان ایدز و تمام مواردی را که مربوط به این بیماری است  توسط یک داستان عاشقانه و جذاب به تحریر در می آورد .

 عبدالهی گفت: داستان شهادت و دل آوری های شهید حججی نیز که آماده چاپ است و رمان عشق آتشین که روزهای پایانی نوشتنش هست، و داستان عقشی مجنون گونه را به نمایش می گذارد.

وی ادامه داد: داستان دل آوریهای حضرت ابوالفضل (ع )که از تولد تا شهادتش را به تصویر می کشد  آماده تایپ و باز خوانی است و داستان روزهای تلخ و شیرین رهبری که زندگی حضرت آیت الله خامنه ای( مد ظله العالی) را به تصویر می کشد در حال نوشتن است.

 نویسنده نهبندانی اظهار داشت: امیدوارم مسئولان کشورمان راهی برای شناخته شدن آثار  اشخاصی که در مناطق محروم زندگی می کنند و به هیچ نحوی نمی توانند کارشان را مطرح کنند پیدا نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها