خیران، زندانیان را به جمع خانواده‌ها رساندند

به مناسبت ماه مبارک رمضان قرار داریم و خیران زیادی در این ماه به تکاپو می‌افتند تا به هر شکل ممکن و حتی با کمترین کمک مالی، عده‌ای از زندانیان و محبوسان غیرعمد را که در زندان‌ها به سر می‌برند آزاد کنند.
کد خبر: ۹۰۱۷۹۷۰
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به مناسبت ماه مبارک رمضان قرار داریم و خیران زیادی در این ماه به تکاپو می‌افتند تا به هر شکل ممکن و حتی با کمترین کمک مالی، عده‌ای از زندانیان و محبوسان غیرعمد را که در زندان‌ها به سر می‌برند آزاد کنند.

انجمن حمایت از زندانیان شهرستان‌های قائم‌شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ چندسالی است که در این ایام جشن گلریزان برگزار و از خیران دعوت می‌کند تا در این کار خیر و حسنه شریک باشند.

شب گذشته، جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان غیرعمد با عنوان نسیم مهر، در قائم‌شهر برگزار شد.

امام جمعه شهرستان قائم‌شهر در این مراسم با بیان اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و از جمله ویژگی‌های این ماه صله‌رحم است، اظهار کرد: صله‌رحم و کمک به نیازمند در طول سال ثواب دارد ولی در ایام رمضان ثوابش دوچندان می‌شود.

آیت‌الله علی معلمی افزود: دستگیری از نیازمند در ماه رمضان برای کسانی که توانش را دارند بسیار باارزش است و حد و مرزی ندارد.

وی گفت: بسیاری از زندانیان به دلیل نداری، دیون و مشکلات مالی زندانی شدند و می‌توان با کمک هم آنها را به آغوش خانواده و جامعه برگرداند.

رئیس دادگستری شهرستان قائم‌شهر در ادامه با بیان اینکه سالیان سال است که سنت حسنه گلریزان انجام می‌شود، اظهار کرد: با دستان خیران، زندانیان زیادی به جمع خانواده‌های‌شان برگشتند.

حجت‌الاسلام روح‌الله باقری افزود: بحث زندانیان عمد و جرائم خطرناک جدا است ولی کسانی که از بد حادثه گرفتار شدند و به دلیل مسائلی همچون نوسانات اقتصادی و اختلافات خانوادگی نیازمند کمک هستند و در قائم‌شهر بیش از 100 نفر به دلایل مالی در حبس قرار دارند.

وی تصریح کرد: وقتی فردی به زندان می‌افتد آسیب‌های زیادی به خود و خانواده آنان وارد می‌شود و می‌طلبد که خیران کمک کنند و زندانیانی که از بد حادثه گرفتار شدند را آزاد کنند.

رئیس دادگستری شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه نزدیک ماه مبارک رمضان هستیم و خانواده‌های زیادی چشم انتظار پدر یا فرزند خانواده هستند تا از زندان آزاد شود، گفت: نام انسان‌های خیری که در این راه گام برمی‌دارند تا همیشه باقی خواهد ماند.

دادستان شهرستان قائم‌شهر هم در این مراسم حمایت از خانواده‌های زندانیان را کار مهم و ضروری برشمرد و گفت: نگاهی نسبت به زندانی وجود داشت که آن را موجودی که نیاز به توجه ندارد معرفی می‌کرد ولی این نگاه دیگر وجود ندارد و همه به این نتیجه رسیدند که می‌شود دست زندانی را گرفت و وی را به جامعه برگرداند.

رحیم فولادی سوادکوهی با بیان اینکه جرم، محصول چندجانبه است و مسائلی چون ژنتیک، محیط‌زیست و مشکلات روحی وروانی در وقوع آن تأثیر دارند، اظهار کرد: فردی که در حبس به‌سر می‌برد همیشه چشم انتظار کمک است تا از بند رها شود.

وی تصریح کرد: نگاه ما این نیست به کسانی که مرتکب جرائم خشن می‌شوند کمک شود چرا که آنان آزادی را از دیگران سلب می‌کنند و روی سخن ما با مجرمانی است که اتفاقی و بر اثر قصور و تقصیر دچار اشتباه می‌شوند.

در پایان این مراسم، مدیرعامل انجمن زندانیان شهرستان‌های قائم‌شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ با بیان اینکه فلسفه کار انجمن این است که کاری ندارد که زندانی به چه دلیل به زندان افتاده است، اظهار کرد: ما می‌گوییم وقتی فردی در زندان است و حبس می‌کشد خانواده‌اش حق زندگی دارند و نیازمند کمک هستند چراکه همه آنها نوامیس ما هستند.

مهدی ابراهیمی افزود: در ایام عید و در آستانه ماه مبارک رمضان، مبلغ  20 میلیون تومان و در مجموع 40 میلیون تومان بُن خرید به خانواداه زندانیان داده شد.

وی ادامه داد: در سال 96، مبلغ 400 میلیون تومان از ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان برای آزادی زندانیان این بخش در نظر گرفته شد.

مدیرعامل انجمن زندانیان شهرستان‌های قائم‌شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ  تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های متعدد مهارت‌های اخلاقی برای همسران و فرزندان زندانیان، برپایی اردوهای تفریحی و زیارتی و کمک در پرداخت هزینه‌های درمان ، آب و برق از جمله کمک‌های انجمن حمایت بوده است.

به گزارش فارس، در این مراسم گلریزان با حضور تنی چند از مسؤولان و خیران برگزار شده بود حدود 80 میلیون تومان کمک جمع شد که صرف آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار