جشن پنجاه و یکمین سالروز ثبت ملی پایگاه میراث جهانی عباس‌آباد بهشهر 31 اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با پاسداشت هفته میراث فرهنگی در این پایگاه تاریخی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۷۹۷۵
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، بالاخره حکم رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره انتصاب سیف‌الله فرزانه به سمت مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رنگ عملی به خود گرفت و فرزانه برای دومین‌بار سکان هدایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به دست گرفت.

علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که اوایل ماه جاری حکم انتصاب فرزانه به سمت مدیرکلی را داده بود بلاخره توانست در یک‌شنبه هفته جاری برای دومین‌بار فرزانه را به پست بنشاند و هم‌اکنون وی کار در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را آغاز کرده است.

دلاور بزرگ‌نیا که در 29 بهمن ماه 92 در حکمی از سوی سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان وقت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان نماینده این سازمان در اداره کل میراث فرهنگی مازندران منصوب شد و جای فرزانه را که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بود را گرفت اما در روز چهارشنبه 16 اسفندماه 96 از سوی علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی به مدیرکلی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران منصوب شد و طی 2 ماه این اداره کل در مازندران به صورت سرپرستی اداره شد و نهایتا از بین گزینه‌های احتمالی حکم فرزانه نهایی شد.

*علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در حکمی سیف‌الله فرزانه را به سمت مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مازندران منصوب کرد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی متن این حکم به شرح زیر است:

«جناب آقای سیف‌الله فرزانه»
با سلام
نظر به تعهد و تجارب جناب‌عالی به موجب این حکم به‌عنوان «مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مازندران» منصوب می‌شوید.


اجرای برنامه‌های خلاقانه در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی، تعریف مسیرهای جدید گردشگری، برنامه‌ریزی جهت تقویت تورهای گردشگری، افزایش کیفیت هتل‌ها و رستوران‌های سنتی و بین‌راهی، ایجاد و احداث بازارچه‌ها و فروشگاه‌های صنایع‌دستی، حفاظت و پاسداری از میراث ارزشمند فرهنگی‌تاریخی و مرمت و احیای بناهای تاریخی و استفاده حداکثری از بخش خصوصی و بهره‌گیری از توان تخصصی صاحب‌نظران، کارشناسان، منابع انسانی موجود و تعامل جدی با مدیریت عالی استانی، هماهنگی با حوزه‌های ستادی، توجه به مسائل انسانی، ایجاد فضای صمیمی و دوستانه با فراهم کردن زمینه‌های پیشرفت شغلی کارکنان از مهم‌ترین شاخصه‌هایی است که انتظار می‌رود در راستای تحقق اهداف سازمان اهتمام لازم به‌عمل آید.


توفیق روزافزون‌تان را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرهنگ و هنر کشور عزیزمان ایران با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از درگاه حضرت حق خواستارم.»

درباره انتصاب و مشغول به کار شدن بی‌سر و صدای فرزانه بحث‌های زیادی مبنی بر مخالف استاندار و معاونان وی البته به صورت غیررسمی مطرح می‌شود اما آنچه مهم است آغاز به کار سیف‌الله فرزانه از یک‌شنبه هفته جاری بوده  است به طوری که روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران طی خبری درباره برنامه‌های هفته میراث فرهنگی به  نقل از مدیرکل جدید تغییرات را رسانه‌ای کرده است و در این خبر آورده است؛

 جشن پنجاه و یکمین سالروز ثبت ملی پایگاه میراث جهانی عباس آباد برگزار می‌شود  
جشن پنجاه و یکمین سالروز ثبت ملی پایگاه میراث جهانی عباس‌آباد بهشهر 31 اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با پاسداشت هفته میراث فرهنگی در این پایگاه تاریخی برگزار می‌شود. 


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: امسال سعی شده که در چند موزه برنامه‌های فرهنگی متنوعی داشته باشیم و تقریبا تمامی موزه‌ها و سایت موزه‌ها با اجرای برنامه‌های نمایشگاهی این روز را گرامی می‌دارند.


سیف‌الله فرزانه درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای موزه‌های استان در روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی گفت: نمایشگاه یافته‌های باستان‌شناسی محوطه تاریخی وستمین کیاسر، جنت رودبار رامسر و غار گمیشان، اجرای آیین سحرخوانی و نمایشگاه صنایع دستی در موزه تاریخ شهر ساری، رونمایی از آثار فرهنگی موزه تاریخ شهر آمل و برگزاری نمایشگاه نقاشی‌های بانو مکرمه قنبری در موزه تاریخ شهر بابل برگزار می‌شود.


وی از افتتاح نمایشگاه دست آوردهای و کشفیات یگان حفاظت میراث فرهنگی روز شنبه 29 اردیبهشت در موزه تاریخ شهر ساری خبر داد و افزود: نمایشگاه عکس، سفال و برپایی مسابقه نقاشی و طراحی در پایگاه ملی مجموعه فرح‌آباد ساری، برپایی کلاس‌های آموزش دانش‌آموزان با میراث فرهنگی در سایت موزه گوهرتپه به ترتیب در 30 و 31 اردیبهشت ماه جاری افتتاح می‌شود.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای باستان‌شناسی غار گمیشان در محل غار در 31 اردیبهشت ماه اشاره کرد و یادآور شد: پایگاه میراث ملی یوش، موزه مردم‌شناسی تبریزی نوشهر و موزه تاریخ طبیعی رامسر نیز با برنامه‌های متنوع از بازدیدکنندگان این فضاهای فرهنگی استقبال می‌کنند. 


فرزانه از برگزاری پنجمین جشنواره هنرمندان خودآموخته ایران در خانه موزه مکرمه قنبری را از جمله اتفاقات قابل توجه در حوزه فرهنگی یاد کرد و گفت: این جشنواره با حضور جمعی از هنرمندان ملی و استانی از 21 اردیبهشت ماه جاری به مدت دو روز در ساختمان موزه بانو مکرمه قنبری برگزار شده است.

 این جابه‌جایی در حالی قطعی شد که هنوز زمان معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران مشخص نشده و کسی حاضر به  اظهارنظر در این باره نمی‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها