دانشجویان مشهد در یک حرکت خودجوش در اعتراض به سیاست‌های خصمانه آمریکا پیرامون انتقال سفارت به قدس و خروج آمریکا از برجام در مقابل نمایندگی وزارت امور خارجه تجمع کردند.
کد خبر: ۹۰۱۷۹۷۷
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ در این مراسم معترضین با نوشتن پلاکارد‌هایی مرتبط با موضوع تجمع مانند "برجام، خسارت محض"، "سگ زرد برادر شغال"، "نه به برجام موشکی" و "ملتی که امنیت موشکی ندارد، معیشت هم ندارد" و همچنین شعار‌هایی مانند "مرگ بر سازش‌گر"، "وزیر خارجه استعفا استفعا"، "روحانی روحانی بصیرت بصیرت" و "نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا"، مراتب اعتراض خود را نسبت به اقدام دولت آمریکا و سیاست‌های داخلی در قبال برجام اعلام کردند.

ادامه این مراسم با سخنرانی نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های مشهد و حجت‌الاسلام والمسلمین حمید رسایی نماینده مردم تهران در دوره هشتم و نهم در مجلس شورای اسلامی، و آتش زدن نمادین برجام و پرچم آمریکا همراه بود.

رسایی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سال ۹۴ بیان کرد: دو هفته قبل بسته شدن توافق لوزان، فرمودند: ما برای اداره کشور دو نگاه داریم، یکی معتقد است اگر بخواهیم پیشرفت کنیم و موانع را پشت سر بگذاریم باید روی اصول و آرمان‌هایی بمانیم که به‌خاطرشان انقلاب کردیم، اما یک نگاه دیگر هم در کشور هست، که می‌گوید اگر می‌خواهید مشکلات را حل کنیم باید سیاست خارجی را عوض کرده و از برخی اصول و ارزش‌ها دست بکشیم، برجام نقطه تقابل این دو نگاه بود.

نماینده مردم تهران در دوره هشتم و نهم در مجلس شورای اسلامی افزود: برجام باید در تاریخ بماند و وزیر آموزش و پرورش گفت که برجام باید وارد کتاب‌های درسی شود و ما هم استقبال کردیم، چون می‌دانستیم رو سیاهی‌اش برای ذغال خواهد ماند، قرار بود برجام جزو کتاب‌های درسی شود و شهید فهمیده و هر کجا خبری از عزت و ایثار بود حذف شوند، حالا برجام را اضافه کنید و بنویسید کدخدایتان چگونه با شما توافق کرد.

وی تاکید کرد: بنویسید وقتی رهبری گفت: خوش‌بین نیستیم، روحانی گفت: در سیاست خارجه خوش‌بینی و بدبینی نداریم و باید واقع گرا باشیم، اتفاقا واقع‌بین دلواپستانی بودند که بهشان می‌گفتند افراطی و کاسب تحریم و خیال پرداز و شما بودید که به آمریکا اعتماد کردید و ۵ سال مردم را منتظر چیزی گذاشتید که از ابتدا سقوطش معلوم بود.

رسایی با بیان اینکه تجمع امروز در کنار دفتر وزارت خارجه‌ایست که باید در مذاکرات نگاه اول را نمایندگی کند نه نگاه دوم را که معتقد است باید دست از اصول و ارزش‌ها برداریم گفت: آقای روحانی چگونه آب و صابون بیاوریم تا رویتان را بشویید، همان روز که برجام را تصویب کردند به ما گفتند مگر دیوانه‌اید که با برجام مخالفت می‌کنید.

نماینده مردم تهران در دوره هشتم و نهم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زمانی این تجمع در حالی بود که ما متهم بودیم به اینکه مزاحم برداشتن تحریم هاییم، اما امروز تجمع برای اثبات حقانیت آن‌هایی است که خون دل خوردند تا ساده اندیشان بفهمند مذاکره با آمریکا دیوانگی است.

وی با اشاره به برگشتن تحریم‌ها در همان دوران ترامپ اظهار کرد: صنعت هسته‌ای مان را بتن ریختند و غرور ملی این ملت را لکه دار کردند، بدتر از ادامه تحریم‌ها و دلار ۸ هزار تومانی حقارتی است که مردم را متوجهش کردند.

رسایی ادامه داد: دولت می‌گوید که این دلواپسان روزی می‌گفتند چرا آمریکا در برجام است و حالا می‌گویند چرا خارج شده، اعتراض ما به این نیست، اعتراض ما به این دلیل است که عاقبت برجام را از اول می‌دانستیم.

نماینده مردم تهران در دوره هشتم و نهم در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این موضوع که صنعت هسته‌ای را از بین بردند و به دنبال صعنت موشکی‌اند، تذکر داد: اگر مذاکره با ترامپ دیوانگی بود مذاکره با اروپا هم دیوانگیست، برجام خسارت محض بود و ادامه‌اش خیانت محض است.

وی وحدت اصلی را وحدت حول عزت ملت اسلامی عنوان کرد و افزود: آن روز که تیم آقای لاریجانی که من اعلام برائت می‌کنم از آن‌ها، به اسم اصول‌گرایی برجام را در ۲۰ دقیقه تصویب کردند نوشتم که آقای روحانی، از گندم ری نخواهید خورد.

رسایی با اشاره به نگرانی و دلواپسی رهبر تصریح کرد: سید علی یک مهلت دیگر به این‌ها داد، اگر بخواهند عزت کشور را به حراج بگذارد هم برجام و هم مدافعانش را به آتش می‌کشند.

در ادامه این تجمع اسداللهی نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد طی سخنانی گفت:
مسئولین کشور در امتحان بزرگی هستند، گفته می‌شود با سه کشور اروپایی ادامه می‌دهیم، اما به این‌ها هم نباید اعتماد کرد.

اسداللهی تاکید کرد: از اروپایی‌ها تضمین عملی بگیرید وگرنه همان کار آمریکا را انجام خواهند داد، در غیر این صورت نمی‌شود برجام را ادامه داد.

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد با اشاره به ضرر‌های اقتصادی بعد از برجام بیان کرد: چرا همه تخم‌مرغ‌هایتان را در سبد غرب گذاشتید و گمان می‌کنید سرمایه‌های غرب مشکلات را حل می‌کند؟ سلاح تحریم با اقدام و عمل مردم بی‌اثر شده و به این ترتیب باید به توانمندی‌های کشور و قدرت داخلی برگردیم.

حقی، نماینده بسیح دانشجویی دانشگاه فردوسی بیان کرد: دولت تدبیر در سال ۹۲ با رای مردم و با شعار گشایش اقتصادی روی کار آمد، اما راه این گشایش را اعتماد به آمریکا و اروپا نامید و تصمیم به مذاکره گرفت.

حقی با بیان اینکه افرادی که اول انقلاب تندترین مواضع را نسبت به آمریکا داشتند، او را کدخدا خواندند و با او به مذاکره نشستند، اظهار کرد: ما دلواپسان اخطار دادیم، اما ما را بی‌سواد خواندید، اما مگر دولت اصلاحات و سازندگی با طناب پوسیده همین‌ها به ته چاه نرفت؟

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی با اشاره به بیکار شدن هزاران کارگر و کارمند و از بین رفتن صنعت هسته‌ای و گران‌شدن طلا آب و برق گفت: برجامی که قرار بود سفره‌های مردم را بزرگ‌تر کند آن را کوچک‌تر کرد.

وی تاکید کرد: سخن اصلی ما این است که دولت با کمال وقاحت حرف از توافق با اروپا می‌زند و خروج آمریکا از برجام را بی اهمیت می‌خواند، آن هم توافق با کشور‌هایی که صدام را تجهیز کرده و انگلستانی که با قرارداد‌های ننگین کیلومتر‌ها از زمین ما را فروخت.

رسولی نماینده بسیج دانشگاه علوم پزشکی نتیجه برجام را افزایش نفرت به آمریکا دانست و گفت: آزمون امروز دستگاه دیپلماسی کشور، عزت ایران است.

رسولی تاکید کرد: سه کشور اروپایی که حضور خود در برجام را اعلام می‌کنند بار‌ها وفاداریشان را به کدخدا ثابت کرده‌اند، اقای روحانی این ملت ۵ سال از تاریخ خود را با دیپلماسی از دست داده است، ۳ سال دیگر را به مذاکره نگذرانید، زیرا این ملت امروز از هر زمانی بیدارتر است و مذاکره مجدد راهی نیست ک. مورد اقبال این مردم قرار گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها