مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه میثم مشهد:

قرآن، قلوب آدمی را روحی دوباره می‌بخشد

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه میثم مشهد گفت: قرآن قلوب آدمی را روحی دوباره می‌بخشد و او را زنده می‌کند.
کد خبر: ۹۰۱۷۹۹۴
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیچ از خراسان رضوی؛ افتتاحیه کلاس‌های ماه مبارک رمضان صبح امروز در محل نمازخانه ناحیه مقاومت بسیج سپاه میثم باحضور کلیه فرماندهان، پایوران وسربازان با محوریت روخوانی کلام الله مجید و بیان ویژگی‌های ماه رحمت خدا (رمضان) برگزار و سین برنامه‌ها ابلاغ و چگونگی اجرای کلاس‌های اخلاقی و قرآنی در حرم مطهررضوی و ناحیه، تشریح شد. در این برنامه همزمان با آغاز کلاس‌ها حاضرین به نوبت به روخوانی کلام الله پرداختند و در ضمن آن بیان نکات تجویدی ارائه گردید.

مسئول دفترنمایندگی، ولی فقیه ضمن تشکر از حضور یکایک معاونت هاو فرماندهان حوزه ها و سربازان و تبریک فرا رسیدن ماه مهمانی خدا، در مقام وشأن این ماه بیان داشت: امام صادق (علیه السلام) از رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم) فرمودند «شهر رمضان شهر الله عزوجل، و هو شهر یضاعف الله فیه الحسنات، و یمحو فیه السئیات، و هو شهر البرکة، و هو شهر الانابة، و هو شهر التوبة و هو شهر المغفرة، و هو شهر العتق من النار، و الفوز بالجنة. الا فاجتنبوا فیه کل حرام، و اکثیروا فیه من تلاوة القرآن، و سلوا فیه حوائجکم، واشتغلوا فیه بذکر ربکم، و لایکونن شهر رمضان عندکم کغیره من الشهور، فان له عندالله حرمة و فضلا على سائر الشهور، و لایکونن شهر رمضان یوم صومکم کیوم فطرکم» ؛ ماه رمضان ماه خداى عزوجل مى باشد، و آن ماهى است که خداوند کارهاى نیک را در آن مضاعف کند و بدی‌ها را در آن محو سازد، ماه برکت، و ماه انابة و بازگشت، و ماه توبه و ماه آمرزش و ماه آزادى از آتش دوزخ، و کامیاب شدن به بهشت است. هان که در این ماه از هر حرامى خوددارى کنید، و تلاوت قرآن را زیاد کنید؛ و حاجات خود را بخواهید، و به یاد پروردگارتان سرگرم باشید، و ماه رمضان نزد شما نباید همانند ماه‌هاى دیگر باشد، چرا که براى این ماه در پیشگاه خداوند حرمت و برترى بر دیگر ماه‌‎ها است، و ایام ماه رمضان باید با روز‌های دیگر تفاوت داشته، بلکه احسن باشد.

گلقندشتی افزود: این ماه ماه بندگی و خالص شدن است، این ماه برای عده‌ای عام است و برای عده‌ای دیگر خاص و برای بعضی دیگر خاص الخاص، رمضان برای برخی امساک و نگهداری خود از خوردن وآشامیدن از اذان صبح تا اذان مغرب بوده که برای این گونه افراد روزه عام است. برای برخی دیگر علاوه بر امساک از خوردن و آشامیدن، خودداری اعضاء و جوارح از هرگونه خطا و معصیت است که روزه برایشان خاص است. عده دیگر علاوه بر آن‌ها، حتی فکر معصیت و گناه را از خود دور می‌کند که روزه برایشان خاص الخاص است و استفاده و تعالی حداکثری را از این ماه می‌برند.

وی تأکیدکرد: امام باقر (علیه السلام) فرمودند«لکل شىء ربیع و ربیع القرآن شهر رمضان». هر چیزى را بهارى است و بهار قرآن ماه رمضان است. همانطورکه ماه بهار، جان بخشیدن و دادن روح دوباره به موجودات است، قرآن هم قلوب آدمی را روح دوباره می‌بخشد و او را زنده می‌کند.
 
مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه میثم مشهد در پایان ازهمگان خواست که این فرصت را مغتنم بشمارند و دراین ماه عظیم الشأن زنگار‌های قلوب را بزدایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها