احمد درویشی
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه میناب:
حجت الاسلام نعیم اربابی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه میناب، گفت: چالش و مشکلات خانوادگی در کشورمان جدی است.
کد خبر: ۹۰۱۸۰۱۰
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۱

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان  نعیم اربابی در جمع خواهران بسیجی شهرستان میناب با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان این ماه را بهار خودسازی و تزکیه نفس دانست و گفت: ما باید در حالی این ماه مبارک را به پایان برسانیم که مشمول رحمت الهی قرار گرفته و آمرزش گناهانمان را در پی داشته باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه میناب به معظلات فرهنگی و چالشهای فرهنگی در کشورمان اشاره کرد و افزود: کانون خانواده علارغم این همه کار فرهنگی و دینی که انجام می دهد متاسفانه نتوانسته کانون محکمی برای خانواده ها باشد زیرا آمار بالای طلاق، کاهش ازدواج،بالا رفتن سن ازدواج و..بیانگر این موضوع می باشد.

نعیم اربابی چالشهای اساسی خانواده ها را برشمرد و گفت: در بحث خانواده چالشهای زیادی وجود دارد که مهم ترین آنها تشکیل خانواده، تحکیم خانواده، تکثیر نسل و تربیت فرزندان می باشد که اگر برای این چهار چالش اساسی برنامه ریزی دقیق و کاربردی جهت بهبود آنها صورت نگیرد خانواده ها دچار فروپاشی خواهند شد.

اربابی اظهار داشت:متاسفانه ارتباطات بین دختران و پسران به راحتی صورت می گیرد و همین ارتباطات است که دیگر جوانان تن به ازدواج نمی دهند و سن ازدواج ها بالا رفته است و این معظلی بزرگ برای جامعه است که باید هر چه زودتر فکری اساسی در این زمینه نیز صورت گیرد.

این مسئول یکی دیگر از عوامل چالش زا در کشور را نبود شغل و مسائل اقتصادی در کشور دانست و گفت: هر چند که ابزارهای مخرب فرهنگی دشمن می خواهند جوانان ما را به سمت خود بکشانند ولی همه این چالش ها به آنها بر نمی گردد و خود ما نیز مقصر هستیم و اگر مسئولین برنامه برای جوانان ما داشته باشند می توان این معظلات فرهنگی را به حداقل رساند.

ارسال نظرات