خبرهای داغ:
سرپرست مدیریت تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خبر داد

گرفتاری جدید برای اعضای تعاونی‌های مسکن در بلوار غدیر

سرپرست مدیریت تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان اینکه تعاونی مسکن یک تعاونی سودده نیست گفت: افزایش قیمت منطقه‌ای زمین در بلوار غدیر، موجب افزایش هزینه‌های ساخت مسکن برای مردم شده است و بسیاری از اعضای تعاونی‌های مسکن در آن منطقه با مشکل مالی مواجه هستند.
کد خبر: ۹۰۱۸۰۲۵
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
گرفتاری جدید برای اعضای تعاونی‌های مسکن در بلوار غدیر
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احد مرادی پور ظهر امروز در جلسه ستاد عالی هماهنگی و توسعه تعاون استان قم که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار شد با اشاره به وضعیت تعاونی‌های مسکن مهر در استان قم اظهار کرد: بخش عمده‌ای از تسهیلاتی که این تعاونی‌ها دریافت کردند، تقسیط شده است، همچنین پیگیری‌ها موجب پیشرفت پروژه احداث منازل تعاونی‌های مسکن مهر باقی مانده در قم شد.

وی ادامه داد: الزاما تشکیل یک تعاونی بلافاصله منجر به کار تولیدی نمی‌شود، سال گذشته ۲۷ تعاونی در قم تشکیل شد که ۸۰ درصد آن‌ها مربوط به بخش کشاورزی است، دلیل این مساله اجرای طرح روستا تعاون است.

سرپرست مدیریت تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: قرار بود که در سال گذشته براساس طرح روستا تعاون، ۳۹ تعاونی در روستا‌های قم تاسیس یا احیا شود.

مرادی پور با اشاره به قانون توسعه تعاونی‌های توسعه و عمران اظهار کرد: ماده پنج این قانون می‌گوید که دستگاه‌های دولتی می‌توانند پروژه‌های نیمه تمام را به صورت ترک تشریفات به تعاونی توسعه و عمران واگذاری کنند، این تعاونی در استان قم حدود هشت هزار عضو دارد.

وی ادامه داد: تعاونی‌های توسعه و عمران می‌توانند از تسهیلات توسعه اشتغال روستایی استفاده کنند، این تعاونی‌ها می‌توانند در بخش‌های مختلف همچون کشاورزی فعالیت داشته باشند.

سرپرست مدیریت تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: تعاونی مسکن یک تعاونی سودده نیست، افزایش قیمت منطقه‌ای زمین در بلوار غدیر، موجب افزایش هزینه‌های ساخت مسکن برای مردم شده است، بسیاری از اعضای تعاونی‌های مسکن در آن منطقه با مشکل مالی مواجه هستند.

مرادی پور در پایان با اشاره به وضعیت پروژه‌های مسکونی در بلوار غدیر خاطرنشان کرد: تحویل این پروژه‌ها از هفته آینده آغاز می‌شود و در نهایت دو هزار خانوار در این منطقه ساکن می‌شوند، ۱۰۰ میلیارد تومان در بخش احداث مسکن در بلوار غدیر سرمایه گذاری صورت گرفته و دو هزار شغل به وجود آمده است، اما هنوز دستگاه‌های اجرایی کاری برای عمران آن منطقه نکردند.
ارسال نظرات